مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خبر داد:

افتتاح ۳۳۱ کلاس آموزشی در استان طی سال جاری

بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به مدارس نواحی و مناطق آذربایجان شرقی ارسال شد

تبریز(پانا)- مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی از افتتاح ۳۳۱ کلاس آموزشی در استان طی سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح ۳۳۱ کلاس آموزشی  در استان طی سال جاری

فرهاد فرهودی محمدزاده در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: بزرگترین کاروان تجهیزات آموزشی کشور که تا به حال دیده نشده بود از استان آذربایجان شرقی برای نواحی و مناطق مختلف آموزشی ارسال شد و لذا در این خصوص اقلامی که در این کاروان وجود داشت عمدتا با سیاست دانش آموز و معلم محور تامین شده بود که در این راستا ما یک برنامه 4 ساله داریم که در راستای تامین وسایل سخت افزار فضا های آموزشی طراحی شده است.

وی ادامه داد: در تمام این دوران سعی بر این داشتیم که دانش آموزان و معلمان سطح استان از امکانات یکسان برخوردار باشند و لذا در تبریز نیز با توجه به فضاهای آموزشی که مرکز استان وجود دارد با ضرایب ویژه ای این اقدام انجام شده است.

فرهودی اظهار کرد: این کاروان شامل ۱۵۶ کامیون با اقلامی همچون وسایل کمک آموزشی و کلاسی با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان ارسال شد که امید است این تجهیزات ارسال شده بتواند برای ایجاد اول مهر باشکوه تر در استان موثر باشد.

مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: در تلاش هستیم تا مدارس دولتی استان همانند دانشگاه های دولتی توانمند باشند چرا که با امکانات ترین دانشگاه ها، دانشگاه های دولتی می‌باشند و لذا در این راستا کمک های آموزشی و تجهیزاتی که ارسال شد سال گذشته طرحی را در قالب شهید پناهی در نظر گرفته بودیم که مدارس کانکسی مستقل بالای 10 نفر را ساماندهی کنیم چرا که در استان319‪ مدرسه کانکسی وجود دارد که 66 مدرسه کانکسی مستقل بالای 10،نفر است.

وی اذعان کرد: در استان در سال جاری تا اول مهر ماه رکورد احداث پروژه های آموزشی شکسته شده و 331 کلاس آموزش نیز امسال افتتاح شده و به آموزش و پرورش تحویل داده می‌شود و لذا برای احداث این مدارس355‪ میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم 105‪ میلیارد تومان توسط خیرین تهیه و 255 میلیارد تومان نیز توسط دولت اختصاص یافته است.

فرهودی افزود: در یک سال اخیر سرویس های بهداشتی 116 مدرسه بازسازی شده که در این خصوص سرانه بهداشتی کشور را نیز ارتقا داده ایم و لذا محوطه 335 مدرسه را ایزوگام کرده و محوطه 132 مدرسه را نیز آسفالت کرده ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است با این برنامه طراحی شده 4 ساله بتوانیم فعالیت ها و اقداماتی که بر عهده داریم به درستی انجام دهیم تا سطح مدارس را به یک سطح مطلوب برسانیم تا دانش آموزان رضایت کامل را از محل تحصیل خود داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار