نگاهداری در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد؛

لزوم توجه به «کیفیت و عدالت تربیتی» و «بازماندگان از تحصیل» در برنامه هفتم توسعه

تهران (پانا) - رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بر توجه به «کیفیت و عدالت تربیتی» و «بازماندگان از تحصیل» در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۷۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم توجه به «کیفیت و عدالت تربیتی» و «بازماندگان از تحصیل» در برنامه هفتم توسعه

بابک نگاهداری در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به برنامه هفتم توسعه، اظهار کرد: «در برنامه هفتم توسعه بر ارتقای فعالیت‌های پرورشی در آموزش و پرورش و همچنین تامین منابع انسانی مورد نیاز طی پنج سال آینده تاکید شد اما اینکه در نهایت چه بندی به تصویب برسد را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.»

وی ادامه داد: «مجموع احکام برنامه‌های توسعه در حوزه آموزش و پرورش هرچند نسبت به برنامه‌های توسعه پیشین دقیق‌تر و مسأله‌مندتر شده و تلاش شده تا احکام ذیل مسائل «سرمایه انسانی»، «کیفیت و عدالت تربیتی»، «بازماندگان از تحصیل»، «نظام مدیریتی» و «آموزش و پرورش به مثابه امر ملی» نوشته شوند اما باز هم نتوانسته است انسجام لازم را حول ایده محوری برای نیل به نقطه‌ای مشخص در پنج ساله آینده شکل دهد.»

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس ضمن اشاره به گسترش هنرستان‌ها در راستای مهارت آموزی نیز گفت: «هرچند اصل ایده گسترش هنرستان‌ها موجب افزایش مهارت‌های نیروی انسانی و در نتیجه رشد تولید خواهد شد اما ابهامات ذیل در این ماده موجود است که می‌تواند تحقق حکم را با چالش‌هایی مواجه سازد.»

وی با تاکید بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: «ما در راهبری اسناد ملی دچار ضعف و شکست هماهنگی هستیم. در بسیاری از مواقع، ما در نوشتن و تنظیم سندهای ملی خوب عمل می‌کنیم اما در راهبری و اجرای آنها اهتمام جدی و هماهنگی‌های بین بخشی که باید صورت بگیرد تا اهداف آن سند محقق شود، دچار ضعف هستیم. ناظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش،‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی است که باید بر اجرای آن نظارت کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار