نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز؛

عکس زیبا، حکایت گر روح خلاق و جست و جو گر یک عکاس است

تبریز (پانا) - نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز ضمن اشاره به اهمیت بسیار بالای حرفه عکاسی، نشات گیری حکایت یک عکس بسیار زیبا را از روح خلاق و جستوجو گر یک عکاس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۹۸۱
لینک کوتاه کپی شد
عکس زیبا، حکایت گر روح خلاق و جست و جو گر یک عکاس است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دیدار با جمعی از عکاسان خبری و هنری آذربایجان شرقی ضمن تبریک روز جهانی عکاس گفت: وقتی عکاسی یک عکس بسیار زیبا از یک موقعیت می‌گیرد و ثبت می‌کند ان موقع اگر با دقت بسیار به آن عکس ثبت شده نگاه کنیم عکس به خوبی با آدم حرف می‌زند و لذا در این راستا کار عکاسان بسیار ارزشمند است چرا که عکاسی حرفه ای است که هنر را همراه خود دارد و با عناوینی همچون عکاسی خبری، صنعتی و طبیعت زیبایی ها را بهتر ثبت می‌کند.

وی ادامه داد: انسان های امروزی با درک اهمیت عکاسی جایگاه آن را در توسعه و پیشرفت حفظ میکنند چرا که در هر یک از بخش های تخصصی عکاسی دیدگاه هنری و ایدولوژی فرد عکاس حرف اول را میزند و حکایت یک عکس بسیار زیبا از روح خلاق و جستوجو گر عکاس نشات می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز افزود: هدف از عکاس و عکاسی برقراری ارتباط و ثبت وقایع روز در یک لحضه است چرا که وقتی عکسی به ثبت میرسد و آن را با دیگران به اشتراک میگذارند لحظه ای را نشان میدهد که از طریق یک عکاس به ثبت رسیده است و لذا عکاسی یک دیدگاه و یک هنر است، هنری که می‌تواند دیدگاه شما را به دنیای اطراف خود تغییر دهد و هنر خلاقانه ای است که به هوش و خلاقیت بالایی برای رسیدن به بهترین ها و ثبت زیباترین ها نیاز دارد.

وی اظهار کرد: عکاسی رونق بخش فرهنگ، هنر آموزش و پرورش، اقتصاد و سیاست است چرا که عکاسی یک فن نیست بلکه تفکر، خلاقیت، هنر، نمایشگر رنج، سرمستی، عشق، زندگی، خیال و غزل است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اذعان کرد: یک عکاس باید هوشمند باشد و بتواند در یک لحظه خشم، اندوه، امید، خنده و شور را کشف کند و بتواند زیباترین ها را در یک لحظه ثبت کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید است همیشه با انتشار افکار زیبا و نگاه های پر محتوا و عمیق در خلق زیباترین عکس ها و ثبت خاطرات جاویدان و لذت بخش زندگی عکاسان حرفه ای در سطح استان و کشور باشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار