مرتضی فنونی‌زاده در‌ گفت‌وگو با پانا:

پرسپولیس فقط یک مهاجم گلزن کم دارد

پرسپولیس همیشه بهترین مهاجم‌های آسیا را داشته/جای خمس بودم، همان لحظه پورحمیدی را تعویض می‌کردم‌/ یحیی باید از شهاب زاهدی در دفاع یا هافبک چپ بازی بگیرد!

تهران (پانا) - پیشکسوت پرسپولیس معتقد است با خرید یک مهاجم ششدانگ و گلزن، این تیم کامل می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۶۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
پرسپولیس فقط یک مهاجم گلزن کم دارد

مرتضی فنونی‌زاده در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در دو بازی ابتدایی لیگ جدید اظهار داشت: «همیشه شروع هر تورنمنتی سخت و دشوار است. ما هم در بازی با آلومینیوم نشان دادیم که حتی اگر خوب بازی نمی‌کنیم اما می‌توانیم ۳ امتیاز را بگیریم. البته ابتدای فصل این ناهماهنگی و سنگین بودن بچه‌ها طبیعی است و رفته رفته با گذشت زمان رفع می‌شود. ما بازی اول را فقط بردیم و در فوتبال حرفه‌ای هم ۳ امتیاز را عشق است.»

وی افزود: «هر چقدر در بازی اول خوب فوتبال نکردیم اما در مقابل تراکتور آن انتظاری که از پرسپولیس داشتیم را بچه‌ها نشان دادند. به‌خصوص در نظم دفاعی و محافظت از دروازه. همه بچه‌ها عالی بودند و به نظرم مرتضی پورعلی گنجی خیلی خوب توپ‌های آخر را جمع کرد. بالاخره در پست من هم بازی می‌کند و می‌دانم که این کار چقدر سخت است. ما موقعیت صددرصدی به حریف ندادیم. اگر حملاتی هم داشتند فقط تا پشت محوطه بود و بچه‌ها اجازه ندادند که حریف گل بزند.»

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: «از حق نباید بگذریم که تراکتور تیم فوق‌العاده خوبی دارد. آن‌ها مهره‌های خوبی گرفتند و اگر هماهنگ شوند یکی از مدعیان جدی خواهند بود و یقه تیم‌ها را می‌گیرند. آن‌ها در مجموع خوب بازی کردند. در چند صحنه ما موقعیت خوب داشتیم که هدر رفت. اگر شاید پورحمیدی آن اشتباه مرگبار را نمی‌کرد، نمی‌توانستیم ببریم. من جای خمس بودم بدون شک همان لحظه پورحمیدی را تعویض می‌کردم. او مقابل سپاهان هم اشتباه داشت اما چون روی گل سوم بود زیاد به چشم نیامد.»

مرتضی فنونی‌زاده گفت: «تیمی که به ما فضا ندهد، برای گل زدن به مشکل خواهیم خورد. شهاب زاهدی آن موقع که در پایه‌های پرسپولیس شاگرد ما بود، در دفاع چپ و هافبک چپ بازی می‌کرد و خیلی از گل‌های ما را می‌زد. او مهاجم نوک نیست. جای او در خط حمله نیست و یحیی باید از او در دفاع با هافبک چپ بازی بگیرد. ما یک مهاجم گلزن و ششدانگ کم داریم و اگر بگیریم تیم کامل می‌شود. البته شهاب دوندگی بالایی دارد و بین دو مدافع خیلی خوب کار می‌کند و مانع بازی‌سازی آن‌ها می‌شود.»

وی افزود: «سروش باید پشت فوروارد بازی کند اما یحیی او را کنار سرلک بازی می‌دهد. او البته خلاق است و تکنیکی. با این اوصاف مشکل اصلی در خط حمله است که باید رفع شود. ما اگر شهریار را می‌گرفتیم خیلی عالی می‌شد. همیشه پرسپولیس بهترین مهاجمان ایران و آسیا را داشته و حیف است این تیم بی‌مهاجم باشد. ما باید در آسیا بازی کنیم و با این شرایط حتی در لیگ داخلی هم به مشکل می‌خوریم.»

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره به درگیری شجاع با وحید امیری تصریح کرد: «شجاع که در پرسپولیس بود هم با مهاجمان بقیه تیم‌ها شدیدتر برخورد می‌کرد. چون تیم سابقش بود کمی آرام‌تر بود. البته فراموش نکنید که تراکتور شعبه دوم پرسپولیس بود. ۴ بازیکنش در تیم ما بودند. بالاخره در فوتبال این اتفاقات می‌افتد و بهتر است تمرکز خود را روی فوتبال بگذاریم نه حواشی آن.»

مرتضی فنونی‌زاده گفت: «بازی سختی با ذوب‌آهن داریم. آن‌ها تیمی تاکتیکی هستند و همیشه تیم‌های ربیعی خوب فوتبال بازی می‌کنند. بازی را باید ببریم و امتیاز از دست ندهیم. انشاالله با حضور تماشاگران باشد. می‌توانند ورزشگاه آزادی را مثل سانتیاگو برنابئو بنر بزنند تا آن خرابه‌ها دیده نشود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار