سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش خبر داد؛

ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری 1402 اعلام شد

تهران (پانا) - سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را در کنکور امسال اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۶۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری 1402 اعلام شد

علی صدر در نشست خبری امروز سازمان سنجش، با اشاره به ظرفیت پذیرش در آزمون امسال دانشگاه‌ها اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در رشته‌های با آزمون دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تعداد ۱۷۷ هزار و ۱۹۲ نفر است.

وی همچنین درخصوص ظرفیت پذیرش در دو رشته پزشکی و دندانپزشکی در کنکور ۱۴۰۲ گفت: در مجموع ۱۳ هزار و ۱۶۱ نفر در این دو رشته پذیرش می‌شوند که از این تعداد ۱۱ هزار و ۱۰۱ نفر در پزشکی و ۲۰۶۰ نفر در دندانپزشکی پذیرفته می‌شوند.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان سنجش ادامه داد: امسال برای دانشگاه فرهنگیان در مجموع ۳۰ هزار و ۴ نفر ظرفیت اختصاص داده شده است.

به گفته وی، بیشترین ظرفیت پذیرش مربوط به گروه علوم تجربی با ۵۸ هزار و ۷۷۴ نفر است. پس از آن گروه ریاضی با ۵۶ هزار و ۴۹۵ نفر ظرفیت در رده بعدی قرار دارد.

صدر تاکید کرد: در گروه علوم انسانی ۵۱ هزار و ۳۹۴ نفر پذیرفته می‌شوند و در گروه زبان‌های خارجی ۴ هزار و ۲۷۸ نفر و در گروه هنر هم ۶ هزار و ۲۵۱ نفر پذیرفته می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار