کارشناس ارشد روانشناسی و تربیت مربی خانواده در ناحیه دو بهارستان:

یکی از عوامل مهم برای خوش‌سیمایی حفظ عفاف و حجاب است

بهارستان دو(پانا)- در کارگاهی که با موضوع عفاف و حجاب در آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان برگزار شد، کارشناس ارشد روانشناسی و تربیت مربی خانواده یکی از دغدغه‌های مهم نوجوانان را زیبا‌جویی دانست و تشریح کرد یکی از عوامل مهم برای خوش‌سیمایی حفظ عفاف و حجاب است .

کد مطلب: ۱۳۹۵۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
یکی  از عوامل مهم برای خوش‌سیمایی حفظ عفاف و حجاب است

کارگاهی با هدف نگرشی نو به عفاف و حجاب در آموزش و پرورش ناحیه دو بهارستان با حضور مدیر آموزش و پرورش و معاون پرورشی تربیت بدنی به خصوص مدیران مدارس‌ناحیه دو بهارستان برگزار شد .

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم حیدری کارشناس ارشد روانشناسی مربی برتر رتبه‌ یک کشوری تبلیغاتی اسلامی در دوره تربیت مربی خانواده در کارگاه عفاف و حجاب گفت: دانش‌آموزان را باید در مقطع ابتدایی و سنین کم، با استفاده از پوشش‌هایی با رنگ های شاد به حجاب تشویق و به آنها گفت که با وجود حجاب چقدر زیبا تر ‌به نظر می‌آیند ؛ در همین موقعیت ممکن است حس زیبادوستی به دانش‌آموزان منتقل شود. عفاف و حجاب می‌بایست با منافع شخصی نوجوانان و جوانان تطبیق پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم حیدری کارشناس ارشد روانشناسی در رابطه با دغدغه های مهم جامعه بشریت اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از دغدغه‌های مهم جامعه بشریت است که می‌بایست با منافع شخصی انسانها گره بخورد، تا در هویت انسانها به خصوص دختران و نوجوانان نقش ببندد؛ خداوند به عنوان یک حکم الهی و دینی بر حفظ عفاف و حجاب تاکید به سزایی دارد که مورد توجه بیشتری قرار گرفته است، حجاب و عفت بانوان ثروت و دارایی آنها محسوب می‌شود.

حیدری تشریح کرد: زن ریحانه(گل) است، بانوان احساسات عاطفی بسیار ظریفی دارند که تاثیر پذیری عاطفی یک مسئله‌ عادی و متناسب با طبیعت دختر و زن به معنی عدم تعادل روحی و روانی نیست، بلکه دلیلی بر وجود نگرش های پاک عاطفی زن است؛ به دلیل همین موضوع خداوند زنها و مرد ها را متقابل خلق کرده است، زیرا‌ بانوان فعالیت های و احساساتی دارند و می‌توانند انجام بدهند که آقایان نمی‌توانند و برخور‌دار نیستند.

وی اظهار کرد: علت اصلی سوء تفاهم در عرصه گفتمانی این است دانش‌آموزان فکر می‌کنند که زیبا رویی بیشتر مورد توجه انسانها قرار می‌گیرد به جای منافع علمی به دنبال ارزش هایی هستند که حتی این ارزش‌ها خلاف میل‌انسان‌ها باشد پایدار‌خواهند ماند؛ نوجوانی سن تحریک کننده به کار‌های اشتباه و دوری از خانواده و خویشاوندان است

این کارشناس ارشد روانشناسی و تربیت مربی خانواده در رابطه با رفتار‌های نوجوانان با خانواده‌ها در سنین بلوغ عنوان کرد: به دلیل اینکه نوجوانی مصادف با سن بلوغ است، طبیعتا این تغییرات جسمی دوران بلوغ در اخلاق نوجوانان تاثیر به سزایی دارد؛ که والدین می‌بایست با خلقیات خاص دوره بلوغ به خصوص دوره نوجوانی آشنا بشوند و به راهکار های ارتباط با نوجوانان در هر یک از خلقیات توجه داشته‌باشند ازجمله اینکه نوجوانان آستانه تحمل بسیار کمی‌دارند، در سن بلوغ با اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند، واکنش سریع نوجوانان به لحن سریع والدین اینها مسائل خاصی هستند که به مدیریت رفتار درست نیازمند است .

وی اظهار کرد : خانواده‌ها و مدارس برای این‌که بتوانند با دانش‌آموزان در سن نوجوانی ارتباط دوستی برقرار کنند می‌بایست رفتار سالم را با آنها داشته‌باشند رفتار سالم از جمله سرزنش نکردن‌ نوجوانان ، انتقال حس خوب و اعتماد به نفس ، وجود نگرش های پاک در آنها اینها صفات بسیار مثبتی است که برای ارتباط برقرار کردن می‌توان از اینها کمال استفاده را کرد.

خبرنگار دانش‌آموز، پارمیدا پرنلو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار