یک موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده توانمند کشور:

کشف استعدادهای نوجوان کشور دغدغه من است

مشهد (پانا) - یک موسیقی‌دان و آهنگساز عنوان کرد نوجوانان زیادی در کشور هستند که به هنر و موسیقی علاقمندند، اما صرفا علاقه کافی نیست و نیاز به استعداد و توانمندی دارد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کشف استعدادهای نوجوان کشور دغدغه من است

آرش بیات، موسیقی دان، آهنگساز و نوازنده کشورمان متولد سال ۱۳۶۲ شهر مشهد است. مدرک کارشناسی خود را در رشته پتروشیمی و گاز گرفته است. فراگیری ساز تخصصی پیانو را از ۱۳ سالگی شروع کرد و پس از آن به طور جدی به آهنگسازی وکار موسیقی پرداخت. از جمله کارهای او آلبوم ماه و ماهی حجت اشرف زاده و همچنین تک ترک و آلبوم های سر به جنگل، شاتوت، وصف تو، بهانه، حلالم کن و....است.

بیات، در گفت‌و‌گو با پانا گفت: «کسی که می خواهد موسیقی بسازد اول باید موسیقی را خوب بفهمد. باید بداند موسیقی اینطور نیست که هر روز یک سازی را دوست داشته باشی چون در ابتدا تو را عاشق یک ساز می کند و بعد پیش می‌برد.»

وی گفت:« ۱۳ یا ۱۴ ساله بودم که فهمیدم به موسیقی علاقه مندم، ساعت ها موسیقی بی کلام گوش می‌دادم.»

بیات همچنین درباره کشف استعداد خود در پیانو گفت: «روزی یک استاد موسیقی در حد چند ثانیه برایم پیانو نواخت و بعد روح من هم همراه نت های موسیقی و صدای پیانو پرواز کرد، تا قبل از آن زمان می دانستم عاشق موسیقی هستم، اما اصلا حال خودم را نمی فهمیدم.»

بیات گفت: «بعد از آن مدام ساز می زدم و در عرصه شناخت ملودی های ریشه دار تلاش زیادی کردم.»

وی ادامه داد: «اینکه چقدر در عرصه هنر موفق هستم بستگی به نظر جامعه دارد، من برای نشر ملودی مورد نظر خودم بیست و چند سال مشق کردم، حدود ۹ سال است که هنرم را ابراز کرده ام، اما مابقی را در حال مشق هنر بوده ام.»

بیات بیان کرد: «همیشه در حال ایده پردازی هستم، رشته تحصیلی من در دانشگاه هنر نبوده و این دو با هم‌ منافاتی ندارند.»

این موسیقی دان در پایان گفت: «خیلی دوست دارم‌ استعدادهای نوجوانان مستعد و توانمند را کشف کنم و این برایم دغدغه بزرگی است، بنابراین می خواهم مدت زمان ۱۳-۱۴ ساله ای را که خودم برایش مرارت ها دیدم را به حداقل۳-۴ سال برسانم و استعدادهای فرزندان سرزمینمان را باور و شکوفا کنم. اگر چه ممکن است این استعدادها کم‌ باشند. منظورم کسانی است که واقعا موسیقی را می فهمند و می توانند موسیقی ریشه دار بسازند. این آرمان و آرزوی من است که این استعدادها را بشناسم.»

دانش آموز خبرنگار: شایلین حدادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار