استاندار قم عنوان کرد

آموزش و پرورش نسبت به خودکفایی اقتصادی مدارس اهتمام ویژه داشته باشد

قم(پانا) - استاندار قم گفت خودکفا شدن مدارس در حوزه اقتصادی می‌تواند از راه‌های مختلف محقق شود لذا اداره‌ کل آموزش و پرورش استان می‌بایست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۶۳۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش نسبت به خودکفایی اقتصادی مدارس اهتمام ویژه داشته باشد

سیدمحمدتقی شاهچراغی، استاندار قم در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: در حوزه آموزش و پرورش شاهد نیازمندی‌های مختلف هستیم که بخشی از آن‌ها باید با مشارکت مدیران‌ کل دستگاه‌های دولتی و مسئولین اجرایی حل شود.
وی افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم ظرف روزهای آینده فهرست جامعی از نیازهای اساسی این حوزه آماده کند، آنچه که مطرح است بخشی از مشکلات باید در مراجع ملی پیگیری شود و بخش دیگر مشکلات را می‌توانیم از ظرفیت‌هایی همچون خیرین و دستگاه‌های دولتی بر طرف کنیم.
استاندار قم با اشاره به لزوم توجه به درآمدزایی و توانمندسازی اقتصاد مدارس خاطرنشان کرد:خودکفا شدن مدارس در حوزه اقتصادی می‌تواند از طریق راه‌های مختلف محقق شود لذا اداره‌کل آموزش و پرورش می‌بایست نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه روند تکمیل اردوگاه 15 خرداد باید تسریع شود، عنوان کرد: وجود اردوگاه ویژه دانش‌آموزان در استان قم یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین است. بر همین اساس آموزش و پرورش با همکاری اداره‌کل نوسازی مدارس تمرکز بیشتری در بحث تکمیل این اردوگاه داشته باشند تا هر چه زودتر شاهد بهره مندی دانش آموزان از فضای تفریحی و پرورشی این اردوگاه باشیم.
شاهچراغی در ادامه درخصوص آخرین وضعیت معدل امتحانات نهایی استان قم تاکید کرد: با اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته حدود 2 نمره از معدل دانش‌آموزان در امتحانات نهایی در کشور کاهش یافته است، اما پیگیری‌های ما در استان نشان می‌دهد استان قم جزو استان‌هایی بوده که افت معدل نداشته و رتبه سال قبل را حفظ کرده است.
استاندار قم در پایان گفت: تا پایان سال جاری تعدادی از پروژه آموزشی با مشارکت اداره‌کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز افتتاح خواهد شد؛ این آمار رکورد بی‌نظیری در توسعه فضاهای آموزشی در کشور خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار