در آیین رونمایی کتاب «اوهوخیتُف» مطرح شد:

داستان مجسمه‌هایی که می‌خواهند به داد آلودگی هوا برسند

تهران (پانا) - نسترن فتحی در آیین رونمایی کتاب خود با عنوان «اوهوخیتُف» که توسط انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد مسئلۀ مهم شهرها و کشور را آلودگی هوا دانست و به ذائقه مخاطبان برای دلنشین بودن محتوای کتاب‌هایی با این مضمون تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۵۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
داستان مجسمه‌هایی که می‌خواهند به داد آلودگی هوا برسند

این نویسنده با توجه به ساختار اصلی داستان اوهوخیتُف بیان کرد: برای شخصیت‌های این داستان به چیزهایی غیر از انسان و حیوان فکر کردم و در نتیجه به مجسمه‌هایی رسیدم که به دلیل آلودگی هوا دچار فرسودگی می‌شوند. اتفاقی که در کارگاه برای مجسمه‌های داستان «اوهوخیتُف» می‌افتد این است که جان می‌گیرند و برای حل آلودگی هوا دست به کار می‌شوند.

معصومه یزدانی، نویسنده و کارشناس کتاب کودک و نوجوان نیز در این نشست، با بیان این موضوع که قلم نسترن فتحی؛ دریچه‌ای برای برقراری ارتباط با کودکان است، گفت: زبان داستان «اوهوخیتُف» به گونه‌ای است که انگار کودکی با تجربه‌های زیستۀ یک بزرگسال داستانی برای کودکی دیگر نوشته است.

سردبیر ماهنامۀ قلک نوع روایت این کتاب را برای گروه سنی نوجوان مناسب دانست و تصریح کرد: طنز خاص و جذاب با محوریت مسائل زیست محیطی روایت این داستان را بسیار خواندنی و لذت‌بخش کرده؛ چرا که این کتاب حرف روز را می‌زند و از مشکلی صحبت می‌کند که طی سال‌های اخیر نه‌تنها حل نشده و کاهش نیافته بلکه تشدید نیز شده است.

انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) «اوهوخیتُف» را در ٧۶ صفحه با تصویرگری عاطفه فتوحی، قیمت ٢٨ هزار تومان و شمارگان ١٠٠٠ جلد برای نوجوانان ١٢ تا ١۵ سال منتشر کرده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

اولین دعوای مجسمه‌ای از امشب شروع می‌شود. شبی که بانو باری با شنل حوله‌ای و دمپایی ابری‌اش هوس کرد از آسمان بپرد پایین و با آبپاش مجسمه‌ها را خیس کند. بعد هم فوتشان کند و از توی فوتش ابرهای سفید روی مجسمه‌ها بنشینند و آنها را زنده کنند.

دانش آموز خبرنگار: امیرعرشیا آقایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار