مدیرکل ورزش و جوانان قم:

جبران 26 سانتیمتر مربع سرانه ورزشی قم به 20 سال زمان نیاز دارد

قم (پانا) - مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت سرانه ورزشی استاندارد کشور 80 سانتیمتر مربع و در استان قم 54 سانتیمتر مربع است و برای جبران 26 سانتیمتر مربع سرانه ورزشی به 20 سال زمان نیاز است

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۵۵
لینک کوتاه کپی شد
جبران 26 سانتیمتر مربع سرانه ورزشی قم به 20 سال زمان نیاز دارد

ابراهیم سانی خانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان قم شامگاه شنبه در نشست خبری با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: نباید برای تجلیل از خبرنگار، به یک روز اکتفا شود و ما قدردان زحمات خبرنگاران هستیم و خبرنگاران در استان قم در پیشبرد اهداف جامعه هدف ورزشی استان نقش پررنگی ایفا کرده اند.

وی گفت: خبرنگاران با مشکلات و کاستی هایی در پوشش اخبار مواجه هستند اما با عشق به کار خود در عرصه خبر خوش می درخشند و نظام اسلامی مدیون تلاش اصحاب رسانه در مورد پوشش اتفاقات و رخدادهای مختلف است.

سانی خانی گفت: در حوزه ورزش و جوانان ضعف های زیرساختی در استان داریم، اما با این وجود در این حوزه به سمت قله های هدف گام برداشتیم و ۴۹ هیات ورزشی در استان قم زحمات بسیاری در عرصه ورزش همگانی و قهرمانی کشیده اند.

وی ادامه داد: در حوزه زیرساختی برنامه هایی در سال ۱۴۰۱ پیش بینی شده بود و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار را در قالب سفر رییس جمهوری به قم جذب کردیم.

سانی خانی اظهار کرد: ۹۰ درصد سالن ها و امکانات ورزشی استان قم در اختیار هیات های ورزشی است و برخی حتی بیش از دو مکان ورزشی را در اختیار دارند و از هیات هایی که قابلیت قهرمان پروری را دارند بیشتر حمایت می کنیم.

سانی خانی سرانه ورزشی استان قم را ۵۴ سانتیمتر ذکر کرد و افزود: این در حالیست که استاندارد کشوری ۸۰ سانتیمتر است و برای جبران 26 سانتیمتر مربع کمبود، 20 سال زمان نیاز داریم.

وی بیان کرد: ورزش نیاز به پول دارد، ولی به هر قیمتی نباید پول بدست آوریم. این در حالیست که در برخی کشورهای اروپایی دولت پولی هزینه نمی کند و کارخانه داران و سرمایه داران برای ورزش هزینه می کنند.

سانی خانی عنوان کرد: سال گذشته ۱۱۷ قهرمان بین المللی و در سال جاری ۱۵۰ قهرمان بین المللی داشته‌ایم که این امر نشان از استعداد بالای جوانان قمی در عرصه ورزش است.

وی گفت: برخی از اماکنی که ظرفیت استفاده ندارد به مجموعه‌های مردمی، بسیج و مسجد واگذار می‌شود تا جوانان در این مراکز به امر ورزش بپردازند.

سانی خانی عنوان کرد: امروز برای ساخت استخر ۳۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است اما ما تلاش می کنیم تا اماکن ورزشی فعلی را با قیمت‌های پایین تجهیز و بازسازی کنیم.

وی بیان کرد: امروز باشگاه‌های خصوصی در قم پای کار آمدند و به جامعه ورزش استان کمک می‌کنند و نهادهایی همانند آموزش و پرورش، کانون‌های مساجد و سپاه نیز در میدان حاضر هستند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم ابراز کرد: در حال پیگیری هستیم تا بزرگترین آکادمی بدمینتون آسیا در قم احداث شود که زمین این مجموعه آماده سازی شده است و مقدمات کار در حال پیگیری است.

وی گفت: داشتن هتل ورزشی برای میزبانی رقابت‌ها مهم است که در این زمینه پیگیری‌های لازم در حال انجام است و از ورود بخش خصوصی به این امر استقبال می‌کنیم.

سانی خانی با بیان اینکه معتقدیم که ورزش باید همانند قدیم در کوچه پس کوچه‌های شهر جاری باشد افزود: تلاش می‌شود تا ۷ زمین فوتبال در سطح شهر قم که هر کدام ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد احداث شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: هر بخش تولیدی و اقتصادی در امر ورزش قم هزینه کند و مبالغ به تأیید هیئت‌های ورزشی برسد مالیات آنان تقسیط خواهد شد و تسهیلات بانکی نیز به آنان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت سانس‌های ورزشی در مناطق مختلف استان قم متفاوت است و بسته به میزان استقبال جوانان دارد، افزود: تمامی سالن‌های ورزشی قم تکمیل است و بخشی از سانس‌ها را به مراکز فرهنگی از جمله کانون مساجد بدون دریافت هزینه می‌دهیم.

سانی خانی تاکید کرد: در تمامی برنامه های اداره کل ورزش و جوانان یاد و خاطره 300 شهید ورزشکار استان با اقداماتی چون یادواره ها و تقدیر از خانواده های شهدا و دیدار از آنان، گرامی داشته می شود.

خبرنگار: مائده عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار