شهردار تبریز در دیدار با سفیر اندونزی تاکید کرد؛

جذب سرمایه‌های حداکثری ایرانیان خارج از کشور در دستور کار شهرداری تبریز

تبریز(پانا) - شهردار تبریز همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ را فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن در کشورهای خارج به‌خصوص اندونزی دانست.

کد مطلب: ۱۳۹۵۱۰۴
لینک کوتاه کپی شد
جذب سرمایه‌های حداکثری ایرانیان خارج از کشور در دستور کار شهرداری تبریز

یعقوب هوشیار، در دیدار با سفیر ایران در اندونزی گفت: تبریز جزو شهرهای دانشگاهی ایران است که صنایع دانش‌بنیان در آن رشد چشمگیری داشته و دانشجویان خارجی تبریز در پنج سال گذشته نسبت به سال های قبل افزایش یافته است.

وی در ادامه افزود: تبریز سرآمد شهرهای ایران است و داشته های منحصربه فردی در حوزه های صنعتی، فرهنگی و تاریخی دارد.

هوشیار در ادامه ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در راستای ایجاد شهر پاک و هوشمند سازی گفت: در حوزه شهر پاک و هوشمندسازی که از شاخص‌های توسعه پایدار است، اقدامات خوبی انجام شده است.

وی اضافه کرد: تبریز به عنوان پاک‌ترین شهر ایران در پنج ماه نخست سال معرفی شده است.

شهردار تبریز با اشاره برگزاری همایش‌بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تبریز ۲۰۲۳ یادآور شد: برگزاری این همایش حرکت جسورانه‌ای از سوی شورای شهر و شهرداری تبریز در دوران تحریم است که به دنبال جذب سرمایه‌های حداکثری ایرانیان خارج از کشور میباشد.

وی در ادامه اضافه کرد: این همایش صرفا برای مدیریت شهری نبوده و صنایع دانش‌بنیان و دیگر شهرهای استان نیز بسته‌های سرمایه‌گذاری خود را ارائه خواهند کرد.

هوشیار اذعان کرد: اشتراکات زیادی در حوزه های متخلف با کشور اندونزی وجود دارد و علاوه بر آن، این کشور در حال توسعه بوده و اقدامات خوبی در حوزه گردشگری آغاز کرده‌ است.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت بزرگ تبریز به عنوان دروازه اروپا تاکید کرد: تبریز داشته‌های بزرگی دارد که با اشتراک گذاری آنها با کشور های دیگر از جمله شهر های اندوزی استقبال می‌شود.

شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در ادامه این دیدار افزود: برای برگزاری هفته‌های فرهنگی تبریز در اندونزی برنامه‌ریزی انجام خواهد گرفت و در کنار آن در حوزه‌های مختلف دانشگاهی و پزشکی مراوداتی برقرار خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: آموزش‌های پزشکی در تبریز پیشرفت چشمگیری داشته است و می‌توان به صورت انحصاری در حوزه رادیودرمانی تعاملاتی با کشور اندونزی انجام بگیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در آخر ابراز امیدواری کرد و گفت: امید است که زمینه خواهرخواندگی تبریز و یکی از شهرهای اندونزی با امضای تفاهم‌نامه‌ فراهم شود. ​​​​​​

دانش آموز خبرنگار: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار