رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تاکید کرد

لزوم تعیین متولی واحد برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه

تهران (پانا) _ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران بر لزوم ارتقاء شبکه مخابراتی و ارتباطی در تجمعات انبوه و تعیین متولی واحد برای مراسم تجمعات انبوه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۴۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تعیین متولی واحد برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه

علی نصیری در نشست تخصصی مدیریت خطر تجمعات انبوه که با حضور جمعی از اساتید دانشگاه در محل این سازمان و هم به صورت مجازی برگزار شد، ضمن آسیب شناسی این مراسم افزود: در برگزاری چنین تجمعاتی نیازمند ارتقاء شبکه مخابراتی و ارتباطی و تعیین متولی واحد برای مراسم تجمعات انبوه هستیم.

نصیری با اشاره به اهم اقدامات در مراسم جشن ۱۰ کیلومتری غدیر تصریح کرد: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این مراسم نسبت به فعالسازی دبیرخانه HSE شهرداری جهت ارزیابی مستمر نا ایمنی‌ها و تدوین دستورالعمل، برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه‌های تخصصی، تشکیل ستاد هماهنگی مراسم جشن ۱۰ کیلومتری غدیر، استقرار سامانه هماهنگی عملیات میدانی، پایش مستمر برگزاری مراسم و معابر منتهی اقدام کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و دبیر علمی نشست در خصوص مدیریت تجمع انبوه عید غدیر ده کیلومتری اظهار داشت: پیش بینی مسیر ویژه جهت تردد خودروهای امدادی و پایش و سنجش میزان جمعیت مشارکت کننده در مراسم و ضرورت مدل سازی رفتار جمعیت از دیگر موارد ضروری برای برگزاری مراسم تجمعات انبوه بشمار می رود.

وی با اشاره به بهره گیری موثر از ظرفیت گروه‌های دوام افزود: جمعی از گروه‌های مردمی داوطلب واکنش اضطراری محلات که به اختصار دوام نامیده می شوند با مشارکت فعال در تجمع انبوه عید غدیر ضمن ارائه آموزش‌های مرتبط با مباحث ایمنی به شهروندان، نسبت به ارزیابی ایمنی موکب‌ها، هدایت و کنترل جمعیت و همکاری با ستاد گمشدگان نیز اقدام کردند.

وی همچنین به حضور تیم پژوهشی در محل برگزاری مراسم تجمع انبوه عید غدیر اشاره کرد و افزود: استقرار ۲۰ نفر از تیم پژوهشی دانشگاه تهران در زون‌های مختلف پهنه جهت انجام برداشت‌های میدانی در این مراسم انجام شد.

وی پایش گلوگاه‌های جمعیتی و پیگیری موارد نا ایمن، منطقه بندی پهنه و تعیین فرمانده میدان در هر پهنه، تشکیل ستاد گمشدگان ، برگزاری مراسم در ساعت مناسب (غروب) وکاهش خطر گرمازدگی، ارائه خدمات رایگان توسط مترو جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاه‌ها و منطقه بندی پهنه و تعیین فرمانده میدان در هر پهنه را از دیگر نقاط قوت برگزاری این مراسم عنوان کرد.

به گزارش شهر، نصیری همچنین تدوین برنامه جامع ایمنی و بحران ، همکاری و مشارکت با کلیه ذینفعان، تامین خدمات رفاهی و پزشکی کافی و فراگیر، ایجاد ارتباطات کارآمد (بیسیم مشترک و...) و ارزشیابی نهایی و ثبت درس آموخته‌ها را به عنوان مهمترین توصیه‌های لازم برای برگزاری ایمن‌تر تجمعات آتی برشمرد.

در این نشست همچنین جلیل عرب خردمند؛ در خصوص تجمعات انبوه در آیینه قوانین و اسناد، سید محسن حسینی؛ با موضوع تجمعات انبوه، مقررات بین المللی بهداشت و همکاری های فرامرزی، علیرضا نوری؛ با موضوع واکاوی مدیریت بحران در حوادث ناشی از ازدحام جمعیت، احمد سلطانی؛ با موضوع مخاطرات اربعین، زهره قمیان؛ با موضوع برنامه ریزی در تجمعات انبوه سخنرانی، سولماز ارژنگی؛ با موضوع چالش ها و راهکارهای برگزاری تجمعات انبوه ایمن، نوید خادمی؛ در خصوص بررسی نقش و جایگاه علم رفتارشناسی عابران پیاده و شبیه سازی های علم رفتار شناسی عابران پیاده، مجید آرون؛ با مضوع تجارب و درس آموخته های حاصل از تجمع امام رضائی ها، اصغر توان؛ با موضوع ارزیابی خطر تجمعات انبوه، داود پیرانی؛ در خصوص مدیریت سلامت و ایمنی در تجمعات انبوه، مهدی حسن زاده؛ با موضوع ضرورت مدیریت ازدحام جمعیت سخنرانی موضوعات خود را ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار