مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش:

طراحی رویداد ملی بازی‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش

مشهد(پانا) - مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در حوزه سرگرمی، طراحی یک رویداد ملی بازی است و اولویت توسعه فضاهای اردوگاهی برای انجام اردوهای یک روزه و ایجاد تفریح‌های مختلف در این مکان‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۹۴۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
طراحی رویداد ملی بازی‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در نشست تخصصی شورای معاونین پرورشی استان‌ها گفت: یکی از اصول وزات آموزش و پرورش، گسترش فضاهای غیررسمی، تربیتی و ترویج اردو در مدارس کشور است؛ چرا که با برگزاری اردوها، دانش‌آموزان برخلاف روی آوردن به آسیب‌های اجتماعی به سمت تفریح و سرگرمی سالم جذب می‌شوند.

وی افزود: نیروی انسانی، محتوا و فضا از نکاتی است که در برگزاری اردو مورد نیاز است. ۳۴۶ اردوگاه در سراسر کشور وجود دارد که از این تعداد، ۴ اردوگاه کشوری، حدود ۶۴ اردوگاه استانی و دیگر تعداد اردوگاه‌های منطقه‌ای هستند.

وی در خصوص نیاز دانش‌آموزان در اردوگاه‌ها اظهار کرد: امروزه اردوگاه‌ها متناسب با نیاز دانش‌آموزان نیست. اولویت ما، توسعه فضای اردوگاهی برای انجام اردوهای یک روزه و ایجاد تفریح‌های مختلف در این مکان ها است. از این بازی‌ها می‌توان به صخره نوردی، ادونچر، ماشین‌های کارتینگ و ترامپولین اشاره کرد.

پورثانی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در حوزه سرگرمی، طراحی یک رویداد ملی بازی است که این رویداد، بازی در مدرسه، اردوگاه و همچنین بازی با خانواده را شامل می‌شود.

وی در خصوص کانون‌ها و غنی‌سازی اوقات فراغت ادامه داد: حدود هزار و ۱۸۳ کانون در سراسر کشور ایجاد شده است. امروزه ما نیازمند برنامه‌های فرهنگی، هنری مانند تئاتر و سرود درسی، سرود همگانی و دیگر موارد هستیم.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش در پایان تصریح کرد: از فعالیت‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش گرفتن مجوز پیاده روی اربعین برای دانش‌آموزان است که دبیرخانه دانش‌آموزی استان قم، این برنامه را بر عهده گرفته است. این اردوی زیارتی با صلاحدید دبیرخانه برنامه، برای استان‌ها در نظر گرفته می‌شود. ما در تمامی مرزهای ایران، به دنبال موکب‌هایی برای اسکان دانش‌آموزان هستیم.

دانش‌آموز خبرنگار: نرجس داعی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار