رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران:

ساختمان‌های ناایمن باید با فوریت تخریب شوند

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت تنها موضوع دریافت پروانه و ساخت و ساز غیرمجاز نیست بلکه ساخت و ساز ناایمن مطرح است که باید با فوریت تخریب شوند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
ساختمان‌های ناایمن باید با فوریت تخریب شوند

جعفر تشکری هاشمی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در حادثه دو روز گذشته پنج نفر جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: ما مستندسازی و بررسی را آغاز کردیم تا ریشه یابی صورت بگیرد و چراغ راهی برای آینده و تخریب های بعدی باشد. در همین راستا نیاز به تشکیل کمیته حقیقت یاب داریم و سازمان نظام مهندسی در این خصوص دعوت شود.

وی با بیان اینکه از روز گذشته اقدامات مقدماتی آغاز شد تا ثبت مستندان به درستی صورت بگیرد و کمیته حقیقت یاب بتواند اظهارنظر کند، یادآور شد: شهروندان باید بداند تنها موضوع دریافت پروانه و ساخت و ساز غیرمجاز نیست بلکه ساخت و ساز ناایمن مطرح است و باید با فوریت تخریب شوند.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه خانواده هایی در این ساختمان ها ساکن هستند، خاطرنشان کرد: امکان خسارت به جان شهروندان ساکن در عملیات های بعدی وجود دارد. تقاضا می شود که شهروندان در این عملیات ها به اقامتگاه ها منتقل شوند و پس از تخریب کامل به محل بازگردند.

وی تأکید کرد: تنها نباید به دنبال سازنده متخلف باشیم و دستگاه ها نیز باید مورد سوال قرار بگیرند. هیچ اقدام قضایی و قانونی از سوی اوقاف و امور خیریه صورت نگرفته و شرکت آب، برق و گاز نسبت به ارائه خدمات اقدام کرده اند و حتی شهرداری خیابان عریض ایجاد کرده و پیاده راه سازی نیز شکل گرفته است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه ارائه خدمت در پهنه ای که هیچ مجوزی ندارد، تخلف است، یادآور شد: جان همکاران ما با خطر مواجه است و نکات ایمنی در اقدامات آواربرداری آنچنان که باید انجام نشد.

وی با اعلام اینکه پس از قطع دست کودک در حادثه پله برقی شرکت شهر سالم موارد را پیگیری کرد، گفت: پیگیری امور درمانی این کودک و همچنین آسیب دیدگان حادثه ریزش ساختمان باید از سوی شرکت شهر سالم انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار