مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان:

تغییر در شیوه پذیرش، امکان هدایت دانش‌آموزان در مسیر تربیت صحیح را برای معلم فراهم می‌کند

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان معتقد است که تغییرات در شیوه پذیرش به معلم این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از بهترین روش‌ها و ابزارهای فناوری و به‌روز، دانش‌آموزان را در مسیر تربیت و آموزش صحیح، هدایت و راهبری کند.

کد مطلب: ۱۳۹۳۳۴۱
لینک کوتاه کپی شد
تغییر در شیوه پذیرش، امکان هدایت دانش‌آموزان در مسیر تربیت صحیح را برای معلم فراهم می‌کند

رابعه امامی‌رضوی در خصوص شیوه جدید ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش به پانا گفت: «تغییر شیوه پذیرش معلمان می‌تواند به بهبود کیفیت آموزش و پرورش و افزایش رضایتمندی معلمان و دانش‌آموزان منجر شود.»

وی افزود: «این اقدامات موجب ارتقای فرهنگ سازمانی و انتخاب معلمان با شاخص‌های ارزیابی تخصص‌ها و توسعه حرفه‌ای معلمان می‌شود و فرصت‌هایی نیز برای معلمان جهت شرکت در تصمیم‌گیری‌های آموزشی و مدیریتی ایجاد می‌کند.»

امامی‌رضوی با بیان اینکه تغییرات در شیوه پذیرش به معلم این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از بهترین روش‌ها و ابزارهای فناوری و به‌روز، دانش‌آموزان را در مسیر تربیت و آموزش صحیح، هدایت و راهبری کند، ادامه داد: «همچنین این تغییرات می‌تواند موجب افزایش رضایتمندی معلمان و ایجاد محیطی موثر برای یادگیری دانش‌آموزان شود.»

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور زنان تاکید کرد: «فرآیند گزینش معلمان با استفاده از روش ارزیابی تکمیلی می‌تواند به تحقق اهداف و ساختارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و همچنین جذب نیروی تراز انقلاب اسلامی کمک کند. روش جدید گزینش از ابزارهای مهم برای تضمین کیفیت و استاندارد سازمانی در انتخاب و جذب معلمان استفاده می‌کند.»

وی با اشاره به برخی از ارتباطات روش جدید گزینش معلمان با اهداف، ساختارها و جذب نیروهای تراز انقلاب خاطرنشان کرد: «یکی از این روابط، ارتقای کیفیت تدریس، یادگیری و تطابق با اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. در واقع استفاده از روش ارزیابی تکمیلی در فرآیند گزینش معلمان می‌تواند به تحقق اهداف و ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین و جذب نیروی تراز انقلاب کمک کند.»

امامی‌رضوی با اشاره به بازدید از برخی حوزه‌های ارزیابی تکمیلی پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزگاری بیان کرد: «جذب نیروی انسانی با صلاحیت‌های حرفه‌ای و شناخت و معرفت مناسب، بهبود کیفیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.»

وی با بیان اینکه جذب نیرو در حوزه آموزش و پرورش بسیار ارزشمند است، گفت: «وقتی یک فرد، وارد سازمان می‌شود، ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای و شناخت و معرفت فرد از میزان توانمندی و تجربه‌های او می‌تواند به‌عنوان یک ابزار مؤثر برای انتخاب و جذب نیروی انسانی مناسب استفاده شود.»

مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش در امور زنان افزود: «ارزیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای فرد شامل بررسی مهارت‌ها، دانش فنی، تجربه کاری و توانایی‌های عملیاتی است که می‌تواند به مدیران و کارشناسان منابع انسانی کمک کند تا فردی با مهارت‌ها و توانمندی‌های مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها و پیاده‌سازی اهداف سند تحول بنیادین را گزینس کنند.»

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر صلاحیت‌های حرفه‌ای، ارزیابی شناخت و معرفت فرد نیز بسیار مهم است، اظهار کرد: «ارزیابی به معنای بررسی دانش، فهم و آگاهی فرد از مباحث مرتبط با حوزه کاری و همچنین توانایی او در تحلیل ارزیابی مسائل است. فردی که دارای شناخت و معرفت مناسبی باشد به‌ عنوان یک منبع قدرتمند در پیاده‌سازی برنامه‌ها و سند تحول بنیادین می‌تواند اثرگذار باشد.»

امامی‌رضوی با اشاره به برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش در خصوص بهسازی نیروی انسانی و پیاده‌سازی سند تحول بنیادین خاطرنشان کرد: جذب نیرو به عنوان یک اتفاق واقعی، مناسب و جدی در جریان است و بسیار ارزشمند است نیرو وقتی وارد می‌شود صلاحیت‌های حرفه‌ای، شناخت و معرفت وی و اینکه فرد تاچه میزان توانمندی و تسلط دارد، ارزیابی شود.»

وی تصریح کرد: «قطعاً چالش‌ها در این دوره از ارزیابی تکمیلی، رفع خواهد شد و تجربه خوبی برای دوره‌های بعدی جهت جذب نیرو خواهیم داشت.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار