اوجی خبر داد؛

آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی ظرف هفته‌های آینده

ایجاد کارت سوخت بانکی نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌ها است

تهران (پانا) - وزیر نفت از آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی ظرف هفته‌های آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی ظرف هفته‌های آینده

جواد اوجی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: عملیات بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهوری ظرف هفته‌های آینده آغاز خواهد شد.

وی افزود: این فاز آخرین فاز دریایی پارس جنوبی است و نسبت به برنامه، سه سال زودتر آماده بهره‌برداری شده است.

وزیر نفت درباره میدان مشترک آرش نیز گفت: در این باره به کشور کویت اعلام کردیم که مانند سایر میادین مشترک این آمادگی را داریم تا از این میدان به صورت مشترک بهره بردای کنیم و آن را حق جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم. اگر کشور کویت علاقه‌ای به این همکاری ندارد، ما تکلیف خود را می‌دانیم و ذره‌ای از این موضوع کوتاه نخواهیم آمد.

اوجی در خصوص کارت سوخت بانکی عنوان کرد: کارت سوخت بانکی به صورت پایلوت از طریق یکی از جایگاه‌ها انجام شده ولی به زیرساخت گسترده‌ای در کشور نیاز دارد و در این باره علاوه بر وزارت نفت باید شبکه بانکی و وزارت اقتصاد پای کار باشند.

وی درباره اینکه با اجرای این تغییر، آیا قیمت بنزین افزایش خواهد یافت، تصریح کرد:‌ خیر در قیمت بنزین اثری ندارد و امیدواریم با فراهم شدن زیرساخت‌ها به صورت فراگیر کارت سوخت بانکی نهایی شود.

وزیر نفت درباره اقدامات انجام شده برای جمع‌آوری گازهای مشعل به منظور جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، اظهار کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی را برای جمع‌آوری گازهای مشعل انجام شده است. این گازها شامل هم گاز همراه تولید نفت و هم گاز پالایشگاه های گازی می شود. ما هیچ گونه پروژه گازهای مشعل بی تکلیف نداریم. در همه موارد برنامه ریزی کردیم. قرارداد نوشتیم. خوشبختانه در این مدت نیز دو بهره برداری پروژه در این حوزه داشتیم که یکی از آنها با حضور رئیس جمهور بود. ان شاءالله بابرنامه ریزی که وزارت نفت انجام داده، بنا داریم تا پایان این دولت گازهای مشعل در میادین را جمع آوری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار