فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی کاشمر:

بسیج دانش‌آموزی مهم‌ترین و فراگیرترین تشکل است

کاشمر (پانا) - فرمانده حوزه بسیج دانش‌آموزی شهرستان کاشمر در مراسم افتتاحیه دوره یاوران ولایت گفت بسیج دانش‌آموزی مهم‌ترین و فراگیرترین تشکل است و باید دیگر تشکل‌ها را زیر سایه خود قرار دهد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۳۲۷
لینک کوتاه کپی شد
بسیج دانش‌آموزی مهم‌ترین و فراگیرترین تشکل است

سرهنگ پاسدار علی اصغر رضایی، فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی کاشمر ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: این گونه مراسم ها می‌تواند برای آشنایی ما با شما دانش‌آموزان باشد که انشاالله در سال جدید بتوانیم از شما به عنوان علمداران بسیج و پرچمداران بسیج دانش آموزی استفاده کرده و با پرچم برافراشته در بحث دفاع از ارزش های انقلاب و ولایت حرکت کنیم.

وی همچنین در ادامه گفت: با توجه به اینکه در ایام سوگواری محرم هستیم، در کربلا هم علمدار و پرچم‌دار آنجا حضرت ابوالفضل العباس بودند علمدار یعنی اینکه ارزش ها زنده‌اند. به عنوان مثال در جبهه اگر کسی علمدار بود یعنی هنوز این گردان یا دسته در برابر دشمن مقاومت می‌کند؛ حضرت ابوالفضل که علمدار کربلا بودند دارای چهار ویژگی مهم بودند که یکی از آنها بحث ولایت پذیری محض حضرت بود که ایشان را از دیگر شهدای کربلا شاخص تر می‌کند و طبق روایتی که داریم همه شهدای کربلا به جایگاه حضرت ابوالفضل غبطه می‌خوردند. همچنین یکی دیگر از ویژگی های حضرت، بصیرت و دشمن شناسی ایشان بود. باتقوا بودن و مسلط بودن حضرت ابوالفضل العباس به علوم و فنون رزمی، ویژگی های برجسته‌ای هستند که انشاالله ما به تاثیر از حضرت ابوالفضل بتوانیم این ویژگی ها را در خودمان گسترش دهیم.

وی همچنین از حضور فرماندهان بسیج در این جلسه اظهار خشنودی کرد و برای پرشورتر بودن بسیج ها نسبت به سال های گذشته ابراز امیدواری کرد و گفت: رویکردی که ما در سال 1402 در بسیج اتخاذ کرده‌ایم یکی بحث جهاد تبیین است و یکی بحث نقش‌آفرینی و جریان‌سازی است و یکی هم بحث امیدآفرینی است و امیدواریم که دوستان در این زمینه ها با استفاده از مفاهیم دوره ها نقش آفرینی جدی در مدارس داشته باشند.

فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان کاشمر در ادامه تصریح کرد : ما در کنار بسیج دانش‌آموزی تشکل های دیگری مثل شورای دانش آموزی، انجمن اسلامی و ... داریم که بسیج دانش آموزی مهم‌ترین و فراگیرترین تشکل است و بسیج دانش آموزی باید دیگر تشکل‌ها را زیر سایه خود قرار دهد و همچنین از نگاه مسئولین اهمیت بیشتری به آن داده شود و پشتیبانی و حمایت بیشتری داشته‌ باشند و همچنین خود بسیج هم بتواند با فعالیت هایی که دارد دانش آموزان بیشتری را جذب کند.

خبرنگار دانش‌آموز : سید امیر سالاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار