انتقاد از واگذاری ‌زمین شرکت واحد پایانه معلولین و جانبازان به استارت‌آپ‌ها

تهران (پانا) - ‌رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل ‌شورای شهر تهران اعلام کرد قرار شده زمین شرکت واحد پایانه معلولین و جانبازان به استارت‌آپ‌ها اختصاص پیدا کند، این سامانه تنها امید معلولان برای دسترسی به مراکز آموزشی بود و این افراد برای اینکه دچار مشکلات زخم بستر نشوند ناچار به شرکت در کارگاه آموزشی بودند و یک پاتوق مجموعه معلولین بود.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از واگذاری ‌زمین شرکت واحد پایانه معلولین و جانبازان به استارت‌آپ‌ها

جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه قرار شده زمین شرکت واحد پایانه معلولین و جانبازان به استارت‌آپ‌ها اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: این سامانه تنها امید معلولان برای دسترسی به مراکز آموزشی بود و این افراد برای اینکه دچار مشکلات زخم بستر نشوند ناچار به شرکت در کارگاه آموزشی بودند و یک پاتوق مجموعه معلولین بود.

وی ادامه داد: با گرفتن این فضا، شاهد در به دری معلولان بودیم؛ اینکه قرار است زمین به استارت آپ ها بدهیم زمین در این شهر زیاد است و می توانیم این زمین ها را اختصاص دهیم و این دیگر زمین خواری خواهد بود. در کجای برنامه چهار ساله چهارم این قدر به استارت آپ ها وزن دادیم که به مسئله درجه یک شهرداری تبدیل شده است و از شهرداری سوال داریم که چه میزان از ظرفیت به استارت آپ ها اختصاص پیدا کرده است؟

تشکری هاشمی با بیان اینکه ما باید برای شهرداری صلاحیت تعیین کنیم یا شهرداری برای شورا، اظهار کرد: در سطح شهر تهران می بینیم که فعالیت های هوشمندسازی به طور کامل تعطیل شده و وضعیت رایانه شهر، شرکت کنترل ترافیک و شرکت ارتباطات شهر را باید ببینیم. معلوم نیست با این وضعیت چرا برای واگذاری زمین تلاش می شود.

وی تأکید کرد: ما مصوبه ای داشتیم و تا ۱۶ خرداد به شهرداری فرصت دادیم که لایجه ای برای تحقق شعار سال ارائه دهد و دو ماه گذشته و شهرداری نسبت به موضوع بی تفاوت است. می توان معدل تذکرات را اینگونه بیان کرد که خاصیتی ندارد و شورا باید نسبت به این پاسخ های بی مفهوم و گرد تصمیمی بگیرد.

مهدی عباسی نیز با اشاره به حضور خود در جمع معلولین، اظهار کرد: ما گفتیم قضیه واگذاری زمین در شورا مطرح شود و تا قبل از آن موردی اعلام نشود؛ معلولین این را گفتند که جلسات بی فایده است و دوباره تجمع خواهند کرد. باید در این مورد تجدید نظر کنیم.

وی با بیان اینکه در دهه های گذشته برای ساماندهی بازار کار شده است، یادآور شد: تردد ایمن در پیاده راه ها، مدیریت تردد موتورسیکلت ها، حمل و نقل بار، ایستگاه های اتوبوس در محدوده بازار، ساماندهی ورود و خروج به بازار، شناسایی و نصب چراغ راهنمایی بازار، مدیریت حمل و نقل بار و کاهش بار، تعیین تکلیف پروژه های مؤثر، تقویت حمل و نقل عمومی در حلقه پیرامونی، سرویس گردشی پیرامون بازار و مواردی از این قبیل از درخواست های ما از شهرداری برای ساماندهی بازار است که پیش از این نامه ای به شهرداری ارسال کرده و هنوز پاسخی دریافت نکردم.

نرجس سلیمانی هم در این جلسه با اشاره به نحوه ابلاغ پاسخ شهرداری به شهروندان، اظهار کرد: با توجه به اهمیت رعایت حقوق شهروندان و جلوگیری از ایجاد دعاوی جدید، ضرورت دارد شهرداری واحد اداری جدیدی را راه اندازی کند و نتیجه آن را به شورا گزارش دهد.

وی افزود: بنده تذکر جدی دارم که نسبت به ارائه رسید به پرسشگران اقدام شود که در غیر این صورت اقدامات غیرقانونی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار