سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرج خدمت ویژه‌ای به باغداران ارائه می‌دهد

کرج (پانا) - در جهت حفظ هویت باغشهری، خدمات گیاه‌پزشکی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج، در طرحی ویژه، باغداران و مالکان عرصه‌های فضای سبز خصوصی نیز می‌توانند به صورت رایگان از خدمات گیاه‌پزشکی استفاده کنند. اهمیت فوق‌العاده گیاهان موجود در پارک‌ها و فضای سبز شهری به دلیل جذب و کاهش آلاینده‌های هوا، تعدیل شرایط جوی به ویژه دما، زیباسازی محیط، تاثیرات عاطفی و ایجاد نشاط و شادابی بر کسی پوشیده نیست.

کد مطلب: ۱۳۹۱۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری کرج خدمت ویژه‌ای به باغداران ارائه می‌دهد

یکی از مهم‌ترین موارد حفاظت از این سرمایه‌های ملی، شناسایی دقیق آفات و بیماری‌های گیاهان مناطق شهری و مبارزه اصولی با آنهاست.

واحد گیاه‌پزشکی این سازمان، بررسی و پایش فضای سبز شهری، پارکها و بوستان های شهر را در اختیار دارد و به‌ صورت مستمر و روزانه منطبق با دستورالعمل‌های اجرایی و استراتژی‌های کنترل و مدیریت تلفیقی، با پایش عوامل خسارت‌زا در قالب اقداماتی از قبیل آبشویی و محلول پاشی، عملیات سمپاشی، کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز را انجام می دهد.

تهدیدهای متعددی از قبیل آتش سوزی، حمله آفات و بیماری ها، تغییر کاربری، تنش های آبی و تأثیرات ناشی از تغییر اقلیم، باغات شهر را تهدید می کند در جهت حفظ هویت باغشهری خدمات گیاه پزشکی این سازمان در قالب یک طرح ویژه گسترش یافته و باغداران و مالکان عرصه های فضای سبز خصوصی نیز می توانند از خدمات گیاه پزشکی استفاده کنند.

ارائه مشاوره و راهکار در خصوص مدیریت تلفیقی آفات و بیماری‌های گیاهی را خدمت جدید و ویژه تیم گیاه‌پزشکی سازمان معرفی کرد. تمامی باغداران بخش‌های مختلف شهر کرج اعم از کلاک، مهرشهر، جهانشهر، باغستان و دیگر مناطق شهر کرج می‌توانند با شماره تماس 32520202 از خدمات گیاه‌پزشکی این سازمان به صورت رایگان استفاده کنند.

کرج در دهه‌های گذشته با باغات و زمین‌های کشاورزی پربار شناخته و شهره بوده است. تمرکز معاونت فضای سبز و واحد حفظ و نگهداری امور مناطق، صیانت از باغات و بازگرداندن هویت باغشهری به این کلانشهر است.

دانش آموز خبرنگار: امیررضا خروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار