حزن و گریه برای امام‌حسین(ع)، شفاعت خداوند را به دنبال دارد

رودهن(پانا) - امام جمعه موقت رودهن در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیان کرد که هر کسی که برای امام حسین علیه‌السلام گریه کند در روز قیامت، مورد شفاعت خداوند قرار می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۳۹۱۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
حزن و گریه برای امام‌حسین(ع)، شفاعت خداوند را به دنبال دارد

حجت الاسلام سید محمد حاج آقایی امام جمعه موقت بخش رودهن در خطبه‌های نمازجمعه این هفته عنوان کرد: تنها دلیل قیام امام حسین علیه السلام، علم بوده است،اگر شیعه، متفکرانه برای امام حسین علیه السلام قدم بردارد، در آن بحبوحه‌هایی که شاید دشمنان بخواهند انسان را از آن مسیر منحرف کنند، شیعه‌ متفکر استقامت می‌کند، اما اگر شیعه، متفکر نباشد، با هر بادی، به این طرف و آن طرف خواهد رفت.

وی افزود: در بارگاه امام حسین علیه السلام، اگر صادقانه جلو بیاییم، آقا ما را بهتر می‌خرد. در این بارگاه، ادعا مهم نیست. خیلی‌ها بودن که ادعا کردند، اما تمام ادعاهاشان پوشالی بوده است.انسانی که خودش را متفکر می‌داند، کفر و شر از او به دور است.

امام جمعه موقت رودهن در ادامه مطرح کرد: انسانی می‌تواند خودش را عاقل بداند، که زیاده‌ی اموالش را در راه خدا خرج کند.مومن هرگز به بر و نیکی نمی‌رسد مگر از آن چیزی که خودش دوست دارد، انفاق کند.این تلاقی که بین عاشورا و روز جمعه صورت گرفته است، قطعا تلاقی خوبی است. در روایات اشاره شده است که هم روز جمعه و هم روز عاشورا، روز ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است.

آقایی خاطرنشان کرد: در حدیث قدسی آمده است که به خاطر ده چیز، امت خاتم بر سایر امت ها برتری داردنماز، زکات، حج، روزه، جهاد، جماعت، قران، جمعه، علم و عاشورا است هر کسی که برای امام حسین علیه السلام گریه کند، در روز قیامت، مورد شفاعت خداوند قرار میگیرد و کسانی که عزای آقا امام حسین علیه السلام را به پا می‌دارند و کسانی که عزادار هستند، بهشت برای آنها واجب می‌شود.

خبرنگار: نازنین سعیدی نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار