سخنگوی صنعت برق خبر داد:

افزایش ۱۴ درصدی تامین برق صنایع بزرگ نسبت به سال گذشته

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق کشور گفت انرژی تحویلی به صنایع از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق در خردادماه جاری نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته و به صنایع فولادی ۱۷ درصد انرژی بیشتری تحویل شده است.

کد مطلب: ۱۳۹۰۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۴ درصدی تامین برق صنایع بزرگ نسبت به سال گذشته

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت؛ سخنگوی صنعت برق در گفت‌وگویی با بیان اینکه بعد از تابستان سال گذشته در وزارت نیرو برنامه‌ریزی دقیقی برای تامین برق بخش‌های مختلف و صنایع کشور با توجه به اینکه که در سال رشد تولید هستیم، انجام شده است، ادامه داد: صنایع را به 3 بخش تقسیم کردیم به‌طوری‌که برای صنایع کوچک و کارگاه‌ها که ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی کشور را تشکیل می‌دهند، هیچ محدودیتی برای تامین برق آن‌ها اِعمال نمی‌شود.

وی افزود: صنایع متوسط بخش دیگری هستند که در شهرک‌های صنعتی فعالیت می‌کنند و یک نیمروز در هفته شامل محدودیت مصرف می‌شوند و در شش و نیم روز باقی‌مانده می‌توانند مصرف کافی داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق خاطرنشان کرد: اگر واحد صنعتی، خارج از شهرک باشد نیز چنین شرایطی دارد. برای صنایع بزرگ هم که ۳۰۰ واحد هستند یک برنامه با وزارت صمت در نظر گرفته‌ایم که مشکلی از لحاظ چرخه بازار و زنجیره تولید نداشته باشند.

سخنگوی صنعت برق گفت: این برنامه در حال اجراست و امسال از ابتدای دوره مدیریت مصرف برق که از ابتدای خردادماه آغاز شده نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد انرژی بیشتری به صنایع بزرگ تحویل دادیم و صنایع فولادی که ۵۰ درصد برق بیشتری مصرف می‌کنند ۱۷ درصد انرژی بیشتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تحویل گرفته‌اند.

رجبی مشهدی با بیان اینکه حدود هزار شهرک صنعتی داریم و هر کدام بر اساس جدول و برنامه خاص خود تامین برق می‌شوند، خاطرنشان کرد: طول شبکه برق کشور، یک میلیون کیلومتر است که به لحاظ اندازه ظرفیت تولید و شبکه در جمله کشورهای بزرگ محسوب می‌شویم و گاهی اوقات احتمال حادثه بر روی شبکه وجود دارد که همکاران ما به‌سرعت رسیدگی و مشکل را بر طرف می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم با همکاری همه مردم و مشترکان از تابستان گرم امسال با کمترین مشکل عبور کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار