مدیر کل آموزش و پروش استان چهارمحال و بختیاری:

داشتن الگو ، نقش سازنده‌ای در آینده دارد

شهرکرد(پانا) - مدیر کل آموزش و پروش استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه برگزاری سوگواره احلی من العسل در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد، ضمن اشاره به اهمیت انتخاب الگوی مناسب گفت داشتن الگو نقش سازنده‌ای در آینده دارد و این برنامه‌ها با هدف معرفی الگو‌های برتر برگزار می‌شوند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
داشتن الگو ، نقش سازنده‌ای در آینده دارد

افشین امیریان در مصاحبه با خبرنگار پانا گفت : امروز شاهد برگزاری سوگواره احلی من العسل بودیم که این برنامه برگرفته از کلام حضرت قاسم بن الحسن است ، همان هنگام که در پاسخ به امام حسین (ع) فرمود ، مرگ در نزد من شیرین تر از عسل است. وی افزود: هر کشور ، هر فرهنگ و هر دولت برای سعادت مردم خود ، بر اساس جهان بینی و بر اساسی نگاهی که به آفرینش دارد ، برنامه ریزی می کند. کشور ما به خاطر دین اسلام و نگاهی که به سعادت انسان ها دارد ، همانگونه برای فرزندانش الگو انتخاب می کند، مانند بسیاری از کشور ها که با تولیدات رسانه ای ، سعی دارند تا شخصیت های این تولیدات به الگوی نوجوانان تبدیل شود در صورتی که چنین شخصیت هایی اصلا وجود خارجی ندارد. امیریان خاطرنشان کرد: ما قهرمانان بزرگی داریم ، انسان هایی بزرگ مانند قاسم بن الحسن که زندگیشان بزرگ بود علیرغم سن کمی که داشتند. این سوگواره ما را با چنین شخصیت های بزرگی آشنا می کند.

وی ضمن اشاره به نوجوانان شهید کشور از جمله شهید محمد حسین فهمیده از شهدای دفاع مقدس افزود: داشتن الگو نقش سازنده ای در آینده دارد. هدف این برنامه ها آشنایی با الگو های ارزشمند و سعادت مندی در آینده است.

امیریان با اشاره بر تاثیر بسیار نیروی انسانی بر موفقیت یک کشور ، گفت: نیروی انسانی هرچه خوش فکرتر هرچه سالم ترو هرچه دارای اهداف بلندتر باشد و بر آن اهداف مصمم باشد ، قطعا آن کشور پیشرف بیشتری خواهد داشت.
وی ادامه داد: مانند این برنامه ها نه تنها در قالب سوگواره احلی من العسل بلکه به شکل های متفاوتی از جمله هیئت های دانش آموزی و برنامه هایی در قالب دیگر در طول سال تحصیلی در مدارس و با مشارکت دانش آموزان برگزار می شوند.
در پایان روی سخن مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده ها بود. وی علاوه بر اشاره به تاثیر دوستان یک دانش آموز نوجوان در موفقیت او تاکید کرد : امروزه الگو پذیری فرزندان ما از دوستان و همسالان خود بیشتر از خانواده است. از خانواده ها خواهشمندم که انشالله فرزندان خود را در این جمع ها بیاورند که همه دانش آموزانی با اخلاق و تلاشگر هستند و در آینده هم برای خانواده و هم برای کشور خود افتخار آفرینی می کنند.
دانش آموز خبرنگار ؛ یاسین سلیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار