مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تشریح کرد؛

جزئیات اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در پایتخت

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت پارک حاشیه‌ای منافع بسیار زیادی برای شهروندان دارد که شامل کاهش تمایل شهروندان به استفاده از خودرو شخصی و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات اجرای طرح پارک حاشیه‌ای در پایتخت

مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ظهر امروز در آیین آغاز طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای شهر تهران اظهار کرد: موضوع مدیریت پارک حاشیه ای در حوزه مدیریت ترافیک، انضباط بخشی و حرکت به سمت استفاده عادلانه از تسهیلات حمل ونقل هدف گذاری شده است.

وی ادامه داد: این طرح سابقه ۵۳ ساله دارد و برای اولین بار در در خیابان های منوچهری و فردوسی شروع شده بود؛ هدف ما این است که ۱۲۰ هزار فضای پارک تحت پوشش پارک حاشیه ای قرار دهیم و حال حاضر فاز اول اولین قراردادمان را شروع کردیم.

شفیعی بیان کرد: اولین قرارداد در مناطق ۲، ۳، ۶، ۱۲، و ۱۷ است و ۶۳ هزار فضای پارک در نظر گرفته شده است. درحال حاضر هم ۱۶ دستگاه خودرو پلاک خوان در سطح مناطق ۲، ۶ و ۷ کار خود را شروع کردند.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: تا پایان سال، تکلیف خودمان در حوزه پارک حاشیه ای را محقق خواهیم کرد، پارک حاشیه ای منافع بسیار زیادی برای شهروندان دارد و مزایای آن شامل کاهش تمایل شهروندان به استفاده از خودرو شخصی، ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری، توسعه حمل و نقل عمومی و فضای پارک است.

وی تاکید کرد: برای جانبازان و توان‌یابان هم به ازای هر ۷۰ فضای پارک یک فضای پارک رایگان داریم که مشکلی نداشته باشند اما شهروندان باید از محل کیف الکترونیک سامانه تهران من نسبت به شارژ حساب خود اقدام کنند که عوارض از کیف پولشان کم شود.

مجتبی شفیعی در جمع خبرنگاران هم اظهار کرد: در گام اول بابت پارک حاشیه‌ای بر اساس نوع خودرو و مدت توقف جدولی تهیه می شود که به صورت معمول در ازای هر نیم ساعت ۲/۲۰۰ تومان است؛ از همان ابتدا هم محاسبه می‌شود. این سیستم بیش از ۹۵ درصد قدرت پلاک خوانی دارد.

در ادامه این برنامه، جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران اظهار کرد: انضباط ترافیکی برای ما بسیار اهمیت دارد، ۵ میلیون خودرو در شهر تهران باید انضباط داشته باشند تا تردد و پارک آنها مشکل ساز نشود.

بهرامی گفت: پارک حاشیه ای به منظور ایجاد محدودیت برای مردم نیست، بلکه هدف این است که راحت تر زندگی کنند. این طرح مانع بی انضباطی می‌شود؛ بیشترین سودی که شهرداری در شهر تهران می‌تواند برای خود فراهم کند انضباط شهری است.

سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم در این مراسم گفت: متاسفانه شهر از بی نظمی پارک حاشیه‌ای رنج می‌برد؛ استفاده نامطلوب از این ظرفیت و نارضایتی مردم از نابرابری پارک‌های حاشیه‌ای یک خدمت برای مردم محسوب نمی‌شود.

وی افزود: باید فناوری‌ها به طور صحیح مورد استفاده قرار بگیرد و از آن به نفع رضایتمندی عموم مردم استفاده کنیم. آنچه موجب رنجش مردم می‌شود بی انضباطی است. این قدم پایانی نیست باید در سایر موضوعات هم با همین روحیه و مبتنی بر دانش روز دنیا فعالیت کنیم. در موضوع استفاده از فناوری‌های نو هم نباید خساست به خرج بدهیم.

تشکری هاشمی بیان کرد: اگر می‌خواهیم پلیس در برخورد با متخلفین قوی باشد باید به سمت استفاده مطلوب از فناوری‌های نو حرکت کنیم. این فناوری‌ها جزو لاینفک زندگی مردم است. امروز شهرهای هوشمند دیگر آرزو نیستند و در خیلی از نقاط دنیا جزو یک وظیفه محسوب می‌شود. مطمئن باشید یک شهر منظم برای مردم می‌تواند یک دستاورد مهم باشد.

عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: مردم وقتی ناراحت می شوند که بی عدالتی را ببینند. بنابراین اعمال قانون عادلانه و مبتنی بر فناوری‌ها که دقت پلیس را افزایش می‌دهد یک ضرورت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار