مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

دوره‌های توانمندسازی مراقبین سلامت الگوهای مدیریت بحران را ارائه می‌دهد

به دنبال جذب ۴۰۰ نیروی بهداشت از طریق کنکور سراسری هستیم

قم(پانا)- مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از جذب و تامین ۴۰۰ نیروی بهداشت مدارس خبر داد و گفت دوره‌های توانمندسازی مراقبین سلامت تلاش دارد تا الگوهای مدیریت بحران را به شکل نظری و عملی به مراقبین آموزش دهد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
دوره‌های توانمندسازی مراقبین سلامت الگوهای مدیریت بحران را ارائه می‌دهد

اعظم گودرزی، مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش در مراسم افتتاحیه «دوره تربیت مدرس کشوری مراقبین سلامت» که امروز به میزبانی استان قم در تالار آموزش مرکز آموزش رفاهی فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: مراقبین سلامت نیروهای پرقدرت سلامتی هستند.

وی افزود: اگر هر تهدیدی برای سلامت دانش آموزان اتفاق بیفتند بعد از خدا با وجود نیروهای قوی و پرتلاشی چون مراقبین سلامت، پشت‌گرمی محکمی داریم که همچون زمان کرونا ضامن سلامتی دانش آموزان باشند.

گودرزی دانش آموزان را مدیران، دانشمندان و گردانندگان آینده ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: با مدیریت مراقبین سلامت که در صف اول این حوزه و در ارتباط نزدیک با دانش آموزان هستند با بروز هر گونه مسئله ای سریعا وارد عمل شده و با برخوردی هوشمندانه شرایط را تحت کنترل خود قرار می دهند.

وی خطاب به مراقبین سلامت آموزش‌های حضوری را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: یکی از مواردی که دشمن هدف قرار داده دور کردن بچه‌های ما از آموزش‌های مستمر حضوری است چرا که می خواهند آنها کم دانش باشند تا مدیریت آینده کشور ما لطمه ببیند لذا با هوشیاری و قدرت شما اگر کوچکترین اتفاقی در مدرسه افتاد با گزارش سریع خود از ایجاد مشکلات جلوگیری کرده تا سال تحصیلی خوبی را پشت سر بگذاریم.

به گفته گودرزی دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با استناد به سیاست‌های ابلاغی سلامت مقام معظم رهبری و ساحت زیستی، بدنی سند تحول بنیادین گام بر میدارد که موارد آن باید حتما مورد توجه و مطالعه و ملاحظه ی همه به ویژه مراقبین سلامت قرار گیرد در واقع مدیریت بحران با استناد به این سند بوده لذا موارد سلامت را کارشناسان ادارات سلامت دقت کنند و بر مبنای اینکه همانند خطوط راهنما عمل کرده و به پیش رویم.

وی در ادامه از جذب و تامین 400 نیروی بهداشت مدارس در دفتر سلامت و تندرستی خبر داد و افزود: برای امسال از طریق کنکور سراسری جذب و تامین تعدادی نیروی انسانی خواهیم داشت و سیاست دیگر دفتر سلامت توانمند سازی نیروی‌های انسانی است که در دوره‌های حضوری را همانند این دوره برگزار می کنیم در واقع این آموزش‌ها در چهار قطب که قطب اول در استان فارس، قطب دوم در استا ن کردستان و قطب سوم استان آذربایجان شرقی و قطب چهارم نیز هم اینک در استان قم برگزار می شود.

مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در طی این آموزش‌ها، 10 درصد مراقبین سلامت هم جوار جمع می شوند تا از حضور اساتید به نام کشوری که با راهبری استادانه، کلاس‌ها را به پیش می برند تا با موارد مورد تهدید پیش روی سال تحصیلی جدید بیشتر آشنا شوند.

وی با بیان اهداف برگزاری دوره‌های توانمند سازی خاطر نشان کرد: این دوره‌ها را به منظور گسترش صلاحیت‌های حرفه‌ای و ارتقای شایستگی‌های حرفه ای مراقبین سلامت طراحی کردیم در واقع این برنامه ریزی آموزشی تلاش دارد الگوهای مدیریت بحران را به شکل نظری و عملی یعنی به شکل شبیه‌سازی شده به مراقبین آموزش دهد به طوری که کلیه سطوح سیاست‌گذاری، برنامه ریزی، اجرا و ارزشیابی را بتوانیم تحلیل کنیم.

گودرزی برگزاری این دوره‌ها را به عنوان خطوط راهنما برای مراقبین سلامت تلقی کرد و گفت: مراقبین سلامت ما باید بدانند در سال تحصیلی آینده در چه موقعیتی قرار دارند یعنی با شروع سال تحصیلی هوشیار باشیم و بدانیم اولا در چه موقعیتی قرار داریم و در مسیر پیمایش اگر به مانع و مشکلی برخورد کردیم با بهره گیری از به روزترین الگوهای مدیریت بحران بتوانیم خدماتی به دانش آموزان ارائه شود که کمترین ریسک حرفه‌ای ممکن را داشته باشد که یکباره مثل پاندومی کرونا غافلگیر نشویم لذا بر مبنای خطوط راهنما باید حرکت کنیم.

وی در پایان با تاکید بر بهره گیری از این دوره‌ها عنوان کرد: با توجه به اینکه این دوره‌ها به سختی طراحی و برنامه‌ریزی شده لذا باید بسیار جدی گرفته شود و با دقت تمام در کلاس‌ها اجرایی شود و با شرایط مناسبی که برای بهره‌مندی از مطالب استادان وجود دارد امیدواریم دوره اثربخشی لازم را داشته باشد لذا تلاش ما رفع تمام دغدغه‌ها و چالش‌های مراقبین سلامت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار