شهردار تهران در پاسخ به پانا اعلام کرد؛

روزشمار پروژه‌ها نصب می‌شود

برای زلزله باید هر لحظه آماده بود/ طرح حذف گاز در تهران دنبال می‌شود

تهران (پانا) - شهردار تهران با اعلام اینکه آمادگی برای زلزله باید ۱۰۰ درصد باشد، برنامه‌های مدیریت شهری برای کاهش آسیب‌پذیری تهران در برابر زلزله را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۲۱۴
لینک کوتاه کپی شد
روزشمار پروژه‌ها نصب می‌شود

علیرضا زاکانی در نشست خبری خود در پاسخ به پرسش پانا با بیان اینکه از دهه اول محرم به بعد روزشمار پروژه‌ها نصب خواهد شد، تصریح کرد: در پروژه تندگویان بازدیدهایی صورت گرفته و معارضین رفع شده تا کار تحویل داده شود.

وی با تأکید بر اینکه آمادگی برای زلزله باید ۱۰۰ درصد باشد، خاطرنشان کرد: نوسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده و ساخت بناهای مستحکم از جمله برنامه ریزی‌های ما باید باشد تا آسیب‌پذیری کاهش یابد؛ از سویی دیگر پروژه‌ای کلان را دنبال می‌کنیم که سال ۱۴۰۰ به شورا ارائه شده است. این طرح، حذف گاز از سطح شهر تهران است که طرحی بلندمدت بوده و نیاز به فرهنگ‌سازی و تغییر زیرساخت‌ها دارد.

زاکانی با بیان اینکه ناظر بر استحکام، ساخت ایمن را دستور کار داریم، گفت: آنچه در نشست با اساتید مطرح شد، امر دقیقی ذکر شد؛ باید هر لحظه آماده بود اما ترس بی‌جایی برای مردم ایجاد نمی‌کنیم. سالیان بسیاری است که در تهران زلزله شدیدی رخ نداده است. سه گسل اطراف تهران رفتارهای متفاوتی دارند. برداشت‌های ماهواره‌ای سال‌های قبل نشان می‌دهد که گسل جنوب تهران خفته است و در گسل مشاء و بویین زهرا نیز که زلزله بیش از هفت ریشتر را تجربه کرده‌اند، کانون زلزله متفاوت از پیرامون آن بوده است.

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای با مدیرعامل سازمان مدیریت بحران شهرداری داشتیم و تأکید بر این شد که مواردی که در شورا در این خصوص مطرح شده، با جدیت پیگیری شود و دعوت مجددی داشته باشیم تا پشتوانه‌ای مناسب برای زیست پذیری سطح شهر شکل بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار