معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

تحقق 138 درصدی حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی در طرح آموزش ندامتگاه‌ها است

کرج (پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد تحقق 138 درصدی حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی در طرح آموزش ندامتگاه‌ها است.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۴۴
لینک کوتاه کپی شد
تحقق 138 درصدی حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی در طرح آموزش ندامتگاه‌ها است

رویا عسگرپور، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز در نشست مشترک معاونت سوادآموزی با مسئولین اداره کل زندان ها و ندامتگاه های استان به منظور ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴٠۱ و بررسی رفع چالش ها و مشکلات برگزاری دوره های سوادآموزی و مهارت آموزی، با بیان اینکه دو مرکز یادگیری محلی مشارکتی در ندامتگاه های استان فعال هستند، افزود: مرکز یادگیری امید در ندامتگاه مرکزی و مرکز یادگیری اندیشه نو در ندامتگاه قزل‌حصار خدمات آموزشی، مهارتی و حرفه‌آموزی را به افراد کم‌سواد و بی‌سواد ارائه می دهند.

عسگرپور با اشاره به تحقق 138 درصدی حجم ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی در طرح آموزش ندامتگاه گفت: 376 نفر در سال جاری در دوره های سوادآموزی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد 155 نفر در مرکز یادگیری امید، 211 نفر در مرکز یادگیری اندیشه نو و 10 نفر در ندامتگاه شهید کچویی شناسایی و جذب شده اند.

وی ادامه داد: آموزش این افراد توسط 14 نفر از کارکنان ندامتگاه های استان و در قالب 28 کلاس درحال انجام است.

عسگرپور، آموزش سواد پایه در کنار مهارت آموزی را از عوامل تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی های خوبی را در برگزاری کارگاه های آموزش خانواده، حقوق شهروندی، مشاوره و مهارت آموزی در ندامتگاه ها شاهد هستیم که منجر به اشتغالزایی و خودکفایی جامعه هدف نیز شده است.

معاون سوادآموزی استان ضمن قدردانی از زحمات مسئولین ندامتگاه ها در پیگیری و اجرای طرح ها و سرانجام بخشی به فعالیت ها ابراز امیدواری کرد تا با گسترش همکاری ها بتوانیم برای سال تحصیلی جدید نیز اهداف مورد انتظار را به خوبی برآورده کنیم.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل امور زندان‌ها ضمن ابراز خرسندی از تعامل معاونت سوادآموزی با ندامتگاه های استان گفت: اداره کل امور زندان‌ها با استفاده از مشوق های انگیزشی از طریق ساز و کارهای قانونی برای مددجویان ندامتگاه ها در جهت شتاب بخشی به برنامه ریشه کنی بی‌سوادی گام برداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار