همایش بانوان کوثر و جهاد فرهنگی در ایلام برگزار شد

ایلام (پانا) - همایش بانوان کوثر، زیست عفیفانه و جهاد فرهنگی به‌مناسبت هفته حجاب و عفاف با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام و جمعی از بانوان فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۳۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش بانوان کوثر و جهاد فرهنگی در ایلام برگزار شد

علی درویشی، مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام در همایش بانوان کوثر، زیست عفیفانه و جهاد فرهنگی، حجاب و عفاف را از مهمترین مباحثی چندبُعدی و از حیاتی‌ترین موضوعاتی عنوان کرد که حساسیت دشمن و تمرکز آنان روی این مقوله زیاد است.

وی اظهار کرد: دشمنان با نقشه های شوم خود درصدد پی ریزی تحرکات و آسیب به بنیان های اعتقادی از جمله پوشش مناسب هستند و از این طریق به ترویج مدهای غربی در بین نوجوانان و جوانان می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان به پیشینه حفظ حجاب و عفاف در استان ایلام اشاره کرد و افزود: باید مخاطرات بی حجابی برای نسل امروز بازگو و ابعاد مختلف این هجمه فرهنگی برای آنان تشریح شود.

مسئول دستگاه تعلیم و تربیت استان اضافه کرد: باید برای نسل امروز با نگاه مهربانانه و با عطوفت، ضرورت عفت و پاکدامنی از لحاظ رعایت پوشش برای دانش آموزان بیان و به آنان یادآوری شود که آیا رها کردن حجاب و عفاف برای آنان در جامعه دستاوردی داشته است؟

وی در پایان به استفاده از ظرفیت فضای مجازی و انتشار ویدیوهای آموزشی و فرهنگی برای ترغیب دانش آموزان به رعایت الزامات پوشش اشاره کرد و گفت: باید در این زمینه به سمت تولید محتوا حرکت کنیم.

نسرین مهدی زاده رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی و دبیر قرارگاه جهادی کوثر نیز در همایش بانوان کوثر، زیست عفیفانه و جهاد فرهنگی با بیان اینکه کارگروه کوثر ذیل قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی قرار دارد از همکاری همه دستگاه‌ها از جمله استانداری، ورزش و جوانان و .... تقدیر کرد و گفت: احصا نظام مشکلات بانوان در سطح استان باید با همکاری همه مجموعه های دخیل در امور بانوان انجام گیرد.

وی همچنین به ارائه گزارشی از اقدامات کارگروه کوثر اشاره کرد و افزود: برنامه های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت جشن غدیر برگزار شده و در سایر مناسبت ها هم در سطح شهرستان های مختلف ادامه می یابد.

خبرنگار: مبینا نورعلی زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار