رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌رضوی:

بیش از هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی، تحت پوشش اداره استثنایی هستند

مشهد (پانا) - رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان‌ رضوی گفت بیشترین آمار دانش‌آموزان محصل تلفیقی فراگیر، در گروه آسیب‌دیده شنوایی است که بیش از هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز با آسیب شنوایی تحت پوشش اداره استثنایی هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از هزار و ۲۰۰ دانش‌آموز آسیب‌دیده شنوایی، تحت پوشش اداره استثنایی هستند

نشست کارگروه فراگیرسازان آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان رضوی با موضوع توانمندسازی نیروی انسانی مدارس ابتدایی استان خراسان رضوی در سالن جبارباغچه بان اداره استثنایی برگزار شد.

جواد روحانی، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در این نشست گفت: در حال حاضر بالغ بر ۲هزار و ۴۵۰ دانش آموز تلفیقی فراگیر در گروه های آسیب بینایی، آسیب شنوایی، جسمی حرکتی، اختلالات هیجانی رفتاری و اتیسم خفیف در حال تحصیل هستند و بیشترین آمار در گروه آسیب دیده شنوایی است که بیش از هزار و ۲۰۰ دانش آموز با آسیب شنوایی نیز تحت پوشش اداره استثنایی هستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان حرکت از جداسازی به سمت فراگیرسازی است، بیان کرد: برای فراگیرسازی علاوه بر فرهنگ سازی باید زیرساخت های فیزیکی و محتوایی نیز فراهم شود. در زیرساخت محتوایی باید معلم محتوای دروس را برای دانش آموز با نیازهای ویژه بدون حذف، مناسب سازی کند.

وی به شرح وظایف معلم رابط پرداخت و گفت: معلمان رابط، در مدارس پذیرا حضور پیدا می کنند و مشکلات دانش آموزان را بررسی می کنند؛ اما طبق سیاست سازمان در حال حاضر معلمان رابط برای دانش آموزانی که آسیب بینایی و شنوایی شدید دارند، تعلق می گیرد و برای دانش آموزان با معلولیت خفیف باید دوره های توانمندسازی برای معلمان برگزار شود تا معلمان راهکارهای برخورد با این نوع دانش آموزان را تعلیم ببیند.

وی افزود: در صدد هستیم با همکاری معاونت آموزش ابتدایی اداره کل، دوره توانمندسازی معلمان را در تابستان جاری و در جهت توانمندسازی معلمان برای تمامی گروه های استثنایی برگزار کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: علاوه بر برگزاری دوره، لازم است در جهت فرهنگ سازی و ایجاد نگرش مثبت مدارس عادی به این دانش اموزان نیز اقدام کنیم.

شایان ذکر است تعیین و معرفی حلقه های سرگروه های آموزشی، راهبردهای آموزشی، مسئولین مراکز جامع، معلمان رابط، سرگروه های آموزشی استثنایی، تهیه محتواهای تخصصی، معرفی مدرس دوره ها، تهیه پک های آموزشی برای جامعه هدف، فرهنگ سازی، تصویب دوره آموزش آشنایی با دانش اموزان بانیازهای ویژه برای مدیران جدید الانتصاب از مصوبات این نشست بود.

دانش آموز خبرنگار:حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار