دبیر کل اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان تاکید کرد:

انجام فعالیت‌های اردویی با اهداف آموزشی- تربیتی برای دانش‌آموزان

تهران(پانا) - دبیرکل اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان ضمن اشاره به فراغت دانش‌آموزان در تابستان، از اجرای فعالیت‌های اردویی با اهداف آموزشی- تربیتی برای افزایش مهارت‌های دانش‌آموزان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
انجام فعالیت‌های اردویی با اهداف آموزشی- تربیتی برای دانش‌آموزان

حسین تاریخی، دبیرکل اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش آموزان با اشاره به فراغت دانش آموزان از مدرسه در تابستان بیان کرد: «تابستان فصل اوج فعالیت های تشکل ها است و امکان حضور دانش‌آموزان در محیط هایی که بتوانند برنامه های مدون داشته باشند بسیار زیاد است. در تابستان بخش جدی از برنامه ریزی های انجمن اسلامی دانش‌آموزان، روی فعالیت های اردویی متمرکز شده است.»

وی در ادامه در رابطه با تنوع فعالیت های اردویی انجمن اسلامی افزود: «بخشی از اردو‌ها، از جنس اردوهای آموزشی- تشکیلاتی است که با عنوان طلایه داران از آن یاد می‌کنیم. بخشی از اردوها معطوف به اردوهای جهادی است که در ابتدای تابستان اولین تجربه را در استان کرمان داشتیم.»

تاریخی با تاکید بر اهمیت فعالیت گروهی عنوان کرد:«بخشی از اردوها ناظر به تقویت مهارت های کار گروهی است که به اتکا مرکز «تاما» و بازی‌های تاما در حال ایفای نقش است و سناریوهای تربیتی را روی اردوگاه ها شروع به شکل دادن می‌کند که بچه ها بتوانند مهارت های خود را مشخصا در حوزه فعالیت های گروهی تقویت کنند.»

تاریخی با بیان اینکه امسال نهمین یادواره لشکر فرشتگان با موفقیت برگزار شد، گفت: «با عنایت شهدا توانستیم برنامه لشکر فرشتگان و همکلاسی آسمانی را هرساله برگزار کنیم. برای سال آتی نیز با قوت این مهم را در دستور کار داریم.»

وی در رابطه با دوره بعدی لشکر آسمانی بیان کرد: «در سال پیش رو دختران با مراجعه به بانوان مجاهد و پسرها در مواجهه با شهدای دانش‌آموز بحث خاطره نگاری و سرگذشت پژوهی را انجام خواهند داد و امیدواریم مشابه این اتفاق که اکنون در مشهد شاهد آن هستیم، بتوانیم با حضور منتخبین دانش‌آموزانی که این کار را در طول سال انجام دادند یادواره ملی برگزار کنیم.»

دانش‌آموزان با تسری دادن فعالیت هایشان، بستر تکثیر انجمن اسلامی را فراهم می‌کنند

دبیر کل اتحادیه های انجمن اسلامی دانش‌آموزان ضمن بیان اهمیت گسترش فعالیت انجمن اسلامی در مدارس، اظهار کرد: «در دولت سیزدهم بسیار امیدواریم موانعی که وجود داشت تا ما بتوانیم در مدارس فعالیت‌های انجمن اسلامی را گسترش دهیم، برطرف شود. در این دو سال تغییرات خوبی را شاهد بودیم و افراد و دست اندرکاران همراهی بسیار خوبی دارند.»

تاریخی در انتها افزود: «هنوز با آن نقطه‌ مطلوب و مستحق انجمن اسلامی، فاصله داریم. بخشی از آن متوجه تمهیداتی است که در وزارتخانه باید صورت بگیرد و با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش امیدواریم برخی از این موانع برطرف شود. بخش دیگر، دامنه فعالیت های تشکیلاتی دانش‌آموزان است که با تسری دادن فعالیت هایشان به همکلاسی ها و بقیه مدارس، بستر تکثیر انجمن اسلامی را فراهم می‌کنند.»

خبرنگار دانش‌آموز: سیده زهرا موسوی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار