خرید مجازی که برای شاکی 380 میلیون ریال آب خورد

بیرجند (پانا) - رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی از شناسایی فردی کلاهبردار که در فضای مجازی به ‌بهانه فروش کالا از افراد کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
خرید مجازی که برای شاکی 380 میلیون ریال آب خورد

سرهنگ" قدرت الوانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: فردی به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکوائیه اعلام کرد مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی یک آگهی تبلیغاتی در خصوص خرید کالا توجه وی را به خود جلب کرد که در آن کالا‌ها با قیمت بسیار مناسب تبلیغ شده بود، لذا از این کانال مبلغ 380 میلیون ریال خرید کرده و مقرر شد فرد فروشنده بعد از مدتی کالا را برایش ارسال نماید، که بعد از گذشت چند روز نه ‌تنها کالا را برای خریدار ارسال نکرده بلکه پاسخگوی تلفن خودش نیست.

رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی افزود: به‌منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌حق وی، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار‌داده و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

سرهنگ الوانی بیان داشت: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار که در خارج از استان زندگی می‌کرد شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی پول به‌ صورت کامل به حساب شاکی برگشت داده شد و پرونده ای در این خصوص تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.

این مقام سایبری خاطر‌نشان کرد : کاربران فضای مجازی به این نکته توجه داشته باشند که هر‌گونه تبلیغی در فضای مجازی مورد تایید نیست، چرا که در بسیاری از موارد مجرمان سایبری با ساختن فروشگاه‌های اینترنتی با نام‌ و‌ نشان شرکت‌های معروف و ارائه اجناس و خدمات با قیمت پایین‌تر و ارائه تخفیف‌های ویژه اعتماد مشتریان را جلب کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کاربران در هنگام خرید اینترنتی حتما از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید نمایند؛ تاکید کرد: کاربران فضای مجازی چنانچه آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده کردند که قیمت کالای تبلیغ شده در آن از قیمت واقعی کالا در بازار خیلی پایین‌تر بود، فرض را بر کلاهبرداری بودن آن آگهی گذاشته و از خرید کالا خودداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار