رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس در نمایشگاه الف‌تا:

سازمان دانش‌آموزی یک سازمان زنده و پویا است

نمایشگاه« الف تا» با رویکرد مدرسه‌ای به خوبی مدرسه تحولی، معلم تحولی، مدیر تحولی، مربی تحولی را به نمایش گذاشت

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس، ضمن اشاره به فعالیت‌های موثر سازمان دانش‌آموزی در رویداد الف تا؛ این سازمان را یک سازمان زنده و پویا دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۶۹۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی یک سازمان زنده و پویا است

مرتضی کریمی؛ رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس، در نمایشگاه بین المللی الف تا بیان کرد: در راستای ماموریت های سازمان دانش آموزی ۱۵۰ نفر از فرهنگیان جوان و مربیان خود را از استان فارس جهت بازدید از غرفه های فرهنگی و تربیتی که در نمایشگاه ارزشمند الف‌تا برپا شده اعزام کردیم.

وی افزود: الف‌تا یک اتفاق نادر و ارزشمند است که گمان می‌کنم در تاریخ جمهوری اسلامی بی نظیر است، زیرا ماموریت های مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به خوبی تخشیص داده و ایده‌های تربیتی نابی که از سراسر استان ها جمع شدند و غرفه هایی را تشکیل دادند سازمان یافته می‌کند و تجربیات آنان را به اشتراک می‌گذارد و به واسطه آن، هم افزایی اتفاق می‌افتد، بی شک این هم افزایی ارزشمند می‌تواند در میدان مدرسه جایگاه خود را پیدا کند.

وی در رابطه با به نمایش گذاشته شدن نقش تحولی ارکان مدارس به وسیله الف تا گفت: در این نمایشگاه رویکرد مدرسه‌ای به خوبی به نمایش گذاشته شد و مدرسه تحولی، معلم تحولی، مدیر تحولی، مربی تحولی را به ما نشان می‌دهد. قطعا این مسائل بسیار درس آموز خواهد بود و ما نیز در سازمان دانش آموزی به دنبال ایفای نقش تربیت اجتماعی مبتنی بر الف تا هستیم.

وی بیان کرد: ایده‌های ارزشمندی که در سازمان دانش آموزی استان فارس ثبت شده از جمله باشگاه مهارت دانش آموزی، مدرسه‌ فضای مجازی، مرکز گردشگری و اردویی در این عرصه‌ ارزشمند جایگاه خود را پیدا کرده. با دیدن آثار ارزشمندی که از سراسر استان ها در این نمایشگاه جمع شده قطع به یقین سال تحصیلی آینده را پر قدرت مبتنی بر عینک تحولی و تحول‌گرایی آغاز خواهیم کرد.

مرتضی کریمی همچنین با اشاره به نقش زیرشاخه های دانش آموز در سازمان دانش آموزی و نقش آفرینی آنان بیان کرد: سازمان دانش آموزی یک سازمان زنده و پویا است، زنده و پویا بودن سازمان دانش آموزی به سبب وجود دانش آموز خبرنگاران پاناست که مبتنی بر نگاه و تربیت رسانه ای فعالیت می‌کنند. قطع به یقین اگر خبرنگار دانش آموزان پانایی ما نبودند بسیاری از کارهای ارزشمندی که در سطح کشور جریان ساز شد، به گوش سایر دانش آموزان، همکاران و مربیان نمی‌رسید و ایده های تربیتی در یک محیط و در یک مکان باقی می ماند. دانش آموزان پیشتاز ما که حول محور تشکیلات فعالیت می‌کنند. دانش آموزان مجلس دانش آموزی که عصاره دانش آموزان عزیز ما در سراسر کشور هستند، طبیعتا به عنوان عناصر پیشران و موتور متحرک فعالیت های تربیتی سازمان دانش آموزی هستند که این مهم در برنامه های سازمان دانش آموزی نقش خود را پیدا می‌کند.

خبرنگار دانش آموز: آرمیتا رزاقیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار