معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ کارفرما در مدت یکماه در سامانه جست‌وجوی شغل ثبت‌نام کرده‌اند

تهران (پانا) - معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در مدت زمان یک ماهی که سامانه جست‌وجوی شغل راه‌اندازی شده است، تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ کارفرما در این سامانه حضور دارند اعلام کرد که حدود ۶۱ هزار فرصت شغلی در این یکماه ثبت شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۵۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ کارفرما در مدت یکماه در سامانه جست‌وجوی شغل ثبت‌نام کرده‌اند

محمود کریمی‌بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین رونمایی از سامانه جست‌وجوی شغل با اشاره به اینکه این سامانه پیش از این رونمایی شده بود و اکنون مدل ارتقا یافته آن رونمایی می‌شود، گفت: «در دولت قبل سامانه‌ای طراحی شده بود که بعد از رونمایی با مشکلات بسیار زیادی برخورد کرد. در دوره جدید و با همکاری تیم فنی صندوق کارآفرینی امید این سامانه مجدد بازنویسی و راه اندازی شد که امروز رونمایی می‌شود.»
وی گفت: «اولین مسئله و دغدغه همیشگی بازار کار موضوع اطلاعات است. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان نهاد ناظر باید حضور داشته باشد. مسئله بعدی فرآیند کاریابی است که در این دوره هوشمند شده است. در این سایت گزینه‌ای به عنوان معرفی‌نامه داریم که در آمار شغل‌ محسوب نمی‌شود تا به قرارداد کاری برسد.»

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه این سامانه یک ماهی است که فعال شده است، گفت: «در این یک‌ماه سامانه بدون اطلاع‌رسانی برخط بوده و ۳۱ هزار کارجو ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ کارفرما در این سامانه حضور دارند و حدود ۶۱ هزار فرصت شغلی در این یکماه ثبت شده است.»

وی افزود: «حدود 9هزار و ۲۰۰ معرفی‌نامه و ۲ هزار ۷۳۹ به کارگماری در این سامانه راه‌اندازی ثبت شده است. هر استانی داشبورد کاری خودش را دارد و همزمان آمایش سرزمینی هم انجام می شود.»

معاون وزیر کار گفت: «اثر مثبت این سامانه کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از سامانه‌های شغل‌یابی است. همچنین مشاغل جدیدی در این سامانه معرفی می‌شوند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار