معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

شرکت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

ایجاد ۶۹۳ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی برای تحقق روحیه پژوهشگری دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از شرکت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی خبر داد و بر حمایت از این طرح‌ها تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۶۱۵
لینک کوتاه کپی شد
شرکت بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ محمدمهدی کاظمی در نشست انعقاد تفاهم‌نامه برگزاری جشنواره علمی دانش‌آموزی «رویانا» با پژوهشگاه رویان و معاونت کارآفرینی جهاد دانشگاهی گفت: شهید کاظمی آشتیانی، یک دانشمند جهادی بود که تفکر جهادی را در عرصه علمی در کشور ایجاد کرده و در همین راستا باید تقویت روحیه پژوهشگری در دانش‌آموزان محقق شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش ‌و پرورش با اشاره به تحول نظام آموزشی اظهار کرد: اگر در صدد تحول و پیشرفت کشور در عرصه‌های گوناگون هستیم باید به نظام تعلیم و تربیت، توجه ویژه‌ای شود. در این راستا بر اساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش باید دانش‌آموزان خلاق و نوآور ترییت شوند.

به گفته وی، تقویت روحیه پژوهشگری دانش‌آموزان و ارائه راه‌‌حل‌های مناسب می‌تواند مشکلات جامعه را برطرف سازد. در این راستا تلاش می‌شود تا موقعیت‌های جدید یادگیری علاوه‌ بر مدارس به ویژه در پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، تسری پیدا کند. ایجاد ۶۹۳ پژوهش‌سرای دانش‌آموزی موجب می‌شود تا ارائه مشورت‌های علمی و ایجاد موقعیت‌های یادگیری برای دانش‌آموزان تسهیل شود.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان در جشنواره علمی پژوهشی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی شرکت کردند، گفت: دانش‌آموزان طرح‌های خود در حوزه‌های نانو، زیست‌فناوری و حمل‌ونقل فضایی و غیره را مطرح می‌کنند و باید از ایده‌های آن‌ها حمایت و تقویت شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های علمی در راستای شناسایی نخبگان است، خاطرنشان کرد: جشنواره‌های علمی در راستای شناسایی نخبگان برگزار شده و دانش‌آموزان برگزیده تقدیر می‌شوند اما حمایت و هدایت دانش‌آموزان برگزیده به سوی رشته‌‌های متناسب و پرورش استعداد‌ها از شناسایی آن‌ها اهمیت بیشتری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار