انتشار کتاب «تاریخ جامع نیشابور»

نیشابور ( پانا ) - کتاب "تاریخ جامع نیشابور" به قلم سید احمد سیدمرادی نویسنده نیشابوری با ٧٠۶ صفحه در سال ۱۴۰۲ به زیور طبع آراسته شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۳۹
لینک کوتاه کپی شد
انتشار کتاب «تاریخ جامع نیشابور»

در کتاب "تاریخ جامع نیشابور" نویسنده کوشیده است با بررسی منابع کتابخانه ای به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی و نیز تحقیقات میدانی، تصویری کلی و جامع از تحولات تاریخی نیشابور ارائه کند.

کتاب "تاریخ جامع نیشابور" پس از پنج سال تلاش نویسنده و بهره برداری از ۳۹۸ منبع به زبان‌های مختلف در ۱۴ فصل تنظیم گردیده و به زیور طبع آراسته شده است.

کتاب "تاریخ جامع نیشابور" به قلم سید احمد سیدمرادی نویسنده نیشابوری با ٧٠۶ صفحه در قطع وزیری که طراحی جلد آن توسط امیر مسعود رئوفی،صفحه آرایی مهدیه سادات بهشتی مقدم انجام و توسط انتشارات فرهنگ سبز تهران در سال ۱۴۰۲ به زیور طبع آراسته شده است.

کتاب "تاریخ جامع نیشابور" در چهارده فصل شامل فصل اول: نیشابور در عصر ایران باستان. فصل دوم: نیشابور پس از اسلام تا برآمدن طاهریان.فصل سوم: نیشابور پایتخت دولت طاهریان.فصل چهارم: جغرافیای نیشابور پس از طاهریان.فصل پنجم: نیشابور از صفاریان تا غزنویان.فصل ششم: وضعیت مذهبی نیشابور در قرن سوم و چهارم.فصل هفتم: نیشابور در عصر سلجوقیان.فصل هشتم: نیشابور از غزها تا خوارزمشاهیان. فصل نهم: نیشابور در عصر مغولان.فصل دهم: نیشابور در دوره صفویه.فصل یازدهم: نیشابور در دوره افشاریه.فصل دوازدهم: نیشابور در دوره قاجار.فصل سیزدهم: نیشابور در عصر پهلوی وفصل چهاردهم: نیشابور پس از انقلاب اسلامی مطالب خود را به خواننده ارائه کرده است.

یکی دیگر از نکات مهم این کتاب توجه به جغرافیای نیشابور است زیرا که تاریخ نیشابور را تنها ساکنان شهر نساخته‌اند و انبوه روستاهای اطراف شهر نیشابور نیز همواره در سرنوشت تاریخی آن سهیم بوده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار