معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی خبر داد

بهره‌برداری از پروژه مسکن ملی در کاشمرتا پایان سال ۱۴۰۲

کاشمر(پانا)- مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی امروز در بیست‌ونهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان کاشمر، بازدید میدانی از3 سایت  33هکتاری ، 188هکتاری و پروژه 126واحدی را در دستور کار خود قرار داد. 

کد مطلب: ۱۳۸۴۳۸۰
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از پروژه مسکن ملی در کاشمرتا پایان سال ۱۴۰۲

وحید داعی امروز در جلسه شورای مسکن کاشمر در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی برمشخص کردن زمان حضور برای افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان گفت: برای موضوع نهضت ملی مسکن بخش ها و عناوین مختلفی وجود دارد که یکی از این بخش ها بخش حمایتی است که عمدتا تامین زمین به صورت اجاره ۹۹ ساله است و یک بخش دیگر آن که اهمیت بسیار بالایی دارد موضوع باز آفرینی و بازسازی مسکن در بافت های فرسوده است که آمار و ارقام نشان دهنده این است که در شهرستان کاشمر بالغ بر ۸۰ درصد واحد ها ناپایدارهستند که عدد بالایی است که اهمیت نوسازی مسکن در بافت فرسوده را روشن می‌ سازد.

وی افزود‌: طرح ملی مسکن تمانی موارد ساخت مسکن در شهر و روستا، نوسازی بافت فرسوده را شامل می شود که نیازمند حضور تمامی ادارات و دستگاههای زیربط است و این کوتاهی درامور سبب شده است که پیش بینی ما در حوزه نوسازی از 6هزار و 900 واحد دراین بخش،فقط 450واحد محقق شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم بامحوریت شهرداری این کار سرعت بگیرد. با قابل قبول خواندن کیفیت ساخت در مسکن خاطر نشان کرد که با حل مشکل تسهیلات تا اخر سال جاری شاهد بهره برداری از این پروژه عظیم باشیم.

همچنین وی درزمینه قرعه کشی نیز عنوان کرد: وضعیت استان در وضع مطلوبی است و حضور میدانی نیز به پروژه ها سرعت می بخشد اما ما به دنبال شتاب بخشی به این موضوع هستیم.که با تامین مابقی زمینهای مورد نیاز در برخی شهرستان ها شاهد پیشرفت قابل توجه پروژه باشیم.

در ادامه نیز جواد خدایی معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی در حوزه واگذاری زمین رتبه سوم و در حوزه بازآفرینی رتبه دوم، در حوزه حمایتی جزو 10 استان برتر کشور را دارد، افزود:انتظار ما این است با توجه به نیازی که وجود دارد سرعت را در بخش های مختلف افزایش دهیم. چرا که موضوع تورم در تمامی بخش ها برای مردم نگران کننده است.

معاون عمرانی استاندار با تاکید بر اینکه امروز آخرین سفر شهرستانی نبود، بلکه پایان دور اول این سفرهاست، خاطر نشان کرد: کمتر از سه ماه آینده مجدد به تمامی شهرستان ها سفر خواهیم کرد و در مدت یک ماه آینده به صورت وبیناری شهرستان ها را پایش می کنیم تا این اعتماد ایجاد شود که اختلال در کجا بوده و باید در تصمیمات تجدید نظر کنیم و در چه مراحلی پیشرفت داشتیم.

معاون استاندارخراسان رضوی با اذعان به اینکه یکی از مهم ترین موضوعات در حوزه مسکن، بحث تسهیلات بانکی است و رئیس جمهور تذکرات جدی در این زمینه دادند، تصریح کرد: ما نیز اعلام کردیم که اگر در بخش تسهیلات بانکی اهمالی مشاهده شود، برخورد قاطع می کنیم کما اینکه در هفته گذشته برخوردی با مدیرانی که اهمال داشتند انجام دادیم و بعضا مدیرانی هم برکنار شدند.

خدایی با بیان اینکه از رسانه ها و مردم درخواست داریم که در صورت مشاهده خلاف مقررات و ضوابط در بانکها مشاهده کردند، آن را اطلاع دهند، گفت: قطعا در صورت گزارش و مشاهده تخلفی که صحت سنجی شود بدون اهمال برخورد می کنیم چرا که فرصتی برای هماهنگی وجود ندارد.

خدایی ابراز امیدواری کرد تا پایان سال در قله ساخت و ساز و عملیات اجرایی پروژه ها در حوزه مسکن حمایت شهری و روستایی باشیم.

حجت الله شریعتمداری فرماندار شهرستان کاشمر نیز با اشاره به اینکه برابر آمار بالغ بر یک سوم خانوارهای ساکن در شهر کاشمر فاقد مسکن به صورت مالکیتی هستند، گفت: اگرچه وزیری در یک دولتی تولید مسکن را مزخرف دانسته، اما با توجه به ضرورت و نیاز جامعه دولت توان خود را تحت عنوان نهضت ملی مسکن پای کارآورده است تا دغدغه مردم را در این حوزه کم کند.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه در حوزه مسکن نیازمند هم و همکاری حداکثری هستیم، افزود: خط قرمز ما در شهرستان در شرایط فعلی همراهی و تلاش برای تحقق وعده دولت در حوزه تامین مسکن است.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه های خدمات رسان و دستگاه های متولی و مرتبط با حوزه مسکن باید پای کار باشند، یادآور شد: اگر لازم باشد کانکسی در محل پروژه مستقر خواهم کرد و شخصا ساعتی از روز را برای بررسی روند کار حضور خواهم یافت، چرا که اولویت دارترین طرح دولت در این خطه، نهضت ملس مسکن است.

در پایان حجت الاسلام و المسلمین جواد طاهری امام جمعه کاشمر یکی از معضلات جامعه امروز را مشکل مسکن دانست وگفت اگر حوزه مسکن و ساخت و ساز آن فعال شود قطعا شاهد فعال شدن بسیاری از صنوف، تقویت اشتغال خواهیم بود.

خبرنگار دانش آموز: علیرضا عربی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار