صبح امروز در محل هتل المپیک انجام شد؛

رونمایی از طرح جامع بیمه ورزشکاران کشور

پولادگر:‌ مراسم تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود/ وزارت ورزش به موضوع بیرانوند ورود نمی‌کند/ ۱۳۰ میلیارد بین فدراسیون‌ها تقسیم شد

تهران (پانا) - طرح بیمه جامع ورزشکاران کشور ظهر امروز با حضور مدیران وزارت ورزش و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در محل هتل المپیک رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۱۴۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از طرح جامع بیمه ورزشکاران کشور

در مراسم رونمایی از این طرح محمدرضا پولادگر معاون وزارت ورزش، مریم کاظمی‌پور معاون امور بانوان وزارت ورزش، مدیرعامل صندوق حمایت از ورزشکاران و تعدادی از پیشکسوتان ورزشی کشور از جمله حسین فرکی، حسن روشن، محمدرضا نصیری، منصور برزگر، ابراهیم جوادی، سلمان حسام، تیمور غیاثی، و تعدادی از قهرمانان نسل امروز از جمله علی پاکدامن قهرمان شمشیربازی، صدیقه بابایی نایب قهرمان کشتی آلیش آسیا، اعظم السادات سنایی قهرمان هاکی روی یخ، حضور داشتند و کارت بیمه ورزشکاران و پیشکسوتان به آن‌ها اهدا شد.

این بیمه به ورزشکارانی تعلق خواهد گرفت که سالیان سال در میادین آسیایی، جهانی و المپیک پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورده‌اند. این بیمه در سه حوزه‌ درمانی تکمیلی، حوادث و بیمه مستمری در دسترس ورزشکاران قرار خواهد گرفت. هر حادثه و هر جراحتی که در میادین ورزشی برای ورزشکاران اتفاق بیافتد هزینه‌های پزشکی تا سقف ۷۰ میلیون، غرامت نقض عضو و ۱۲۰ میلیون غرامت فوت پرداخت می‌شود. ۵۰۰۰ مرکز درمانی در این طرح خدمات مختلف را به متقاضیان ارائه می‌دهند.

ورزشکاران و پیشکسوتان می‌توانند برای ثبت‌نام و مشاهده خدمات به سایت sportinsurance.ir مراجعه کنند.

حسین شهریاری مدیرعامل صندوق حمایت از ورزشکاران در ابتدای این مراسم گفت: به‌دنبال تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر پوشش کامل برای ورزشکاران و پیشکسوتان، وزارت ورزش و صندوق حمایت این مسیر را دنبال کرد و پس از مناقصه وزارت ورزش در میان بیمه‌های کشور، بیمه رازی خواسته‌های وزارت ورزش برای خدمات‌دهی به ورزشکاران و پیشکسوتان را پذیرفت و با پرداخت حداقل ۶۰ هزار تومان، این بیمه جاری خواهد شد.

وی ادامه داد: تمام درآمدهای حاصل از این اتفاق به حوزه خدمات دهی به ورزشکاران و پیشکسوتان بازخواهد گشت و امیدوارم این بیمه نیازهای این عزیزان را برآورده کند.

در ادامه این مراسم، معاون وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه اتفاقی که امروز افتاد بسیار مبارک است، گفت: این نوید را می‌دهم که این ابتدای کار است. در همه ابعاد حمایت‌های ویژه و شایسته از ورزشکاران و پیشکسوتانی که سبب سربلندی کشورمان شده‌اند صورت خواهد گرفت. چتر حمایتی و زمینه‌های حمایت از قهرمانان ملی تازه آغاز شده و ادامه خواهد داشت.

محمدرضا پولادگر افزود: طرح مسکن ورزشکاران به زودی شروع خواهد شد. این‌ها شروع کاری است که بر عهده ماست و وظیفه داریم انجام دهیم و امیدواریم انجام دهیم آنچه را که عقب افتاده و چتر حمایتی دولت و وزارتخانه بیش از گذشته باشد.

مراسم تجلیل از مدال‌آوران با حضور رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود

‌سیدمحمد پولادگر همچنین‌ در حاشیه مراسم رونمایی از طرح بیمه ورزشکاران در محل هتل المپیک تهران در جمع خبرنگاران درباره پاداش بازی‌های آسیایی، اظهار داشت: آیین‌نامه پرداخت این پاداش‌ها از قبل مشخص شده و سال‌هاست که براساس این آیین‌نامه مدال‌آوران همواره بعد از بازی‌های آسیایی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی گفت: به‌زودی تجلیل از قهرمانان توسط رئیس‌جمهوری انجام می‌شود و تا ۱۰ روز آینده قبل از بازی‌های آسیایی هانگژو این مراسم برگزار خواهد شد.

‌معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ‌گفت: ‌در واکنش به این موضوع که وزارت ورزش مانع از عقد قرارداد بیرانوند با استقلال شده گفت: اطلاعی ندارم. وزارت ورزش در این موضوع ورود نمی‌کند. نقل و انتقال مربوط به باشگاه است. باشگاه باید سقف را رعایت کنند به خصوص باشگاه‌های پایتخت و باید دستورالعمل فدراسیون را رعایت کنند.

وی در خصوص بودجه فدراسیون‌ها عنوان کرد: روز گذشته ۱۳۰ میلیارد بین فدراسیون‌ها تقسیم شد و فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کنند حمایت‌ می شوند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در واکنش به این موضوع که پرداخت بودجه فدراسیون‌ها دیر شده، گفت: پرداخت‌ها دیر نشده و این حمایت از سال گذشته انجام شد و اولین سالی بود که فدراسیون‌ها صددرصد بودجه‌شان و حتی بیش از آن را دریافت کردند.

پولادگر در واکنش به لغو مجمع بیلیارد به دلیل اعلام دیرهنگام تایید صلاحیت‌ها و عدم اطلاع کاندیداهای بولینگ از ‌وضعیت تایید صلاحیت‌شان عنوان کرد: کاندیداها می‌دانستند وگرنه نمی‌آمدند. اتفاقی افتاد این بود که اعضای مجمع ترک کردن و مجمع از رسمیت افتاد و ۱۵ روز دیگر تکرار می‌شود.

وی دریاره ابطال انتخابات ‌ژیمناستیک و برگزاری مجدد آن گفت: هنوز این اتفاق نیفتاده و بررسی می‌کنیم تا بدون تنش‌‌ کارها پیش برود. هنوز تصمیمی نگرفتیم.

پولادگر درباره اینکه آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌ها چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: هفته آینده آخرین جلسه ستاد عالی بازی‌هاست و لیست نهایی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار