مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

تربیت بدون توقف در تابستان ادامه دارد

تهران (پانا) - مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، بر مسئولیت اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارتخانه نسبت به اوقات فراغت دانش‌آموزان تاکید کرد و گفت تربیت بدون توقف در تابستان ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
تربیت بدون توقف در تابستان ادامه دارد

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با پانا عنوان کرد: اعتقاد راسخ ما بر این است که تربیت، توقف و تعطیلی ندارد و در این راستا، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نسبت به اوقات فراغت دانش‌آموزان مسئولیت دارد و بیشتر از مسئولیتی که در ایام سال تحصیلی و فعالیت مدارس به عهده داریم، در ایام تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان نیز به عهده داریم.

وی در ادامه افزود: در تابستان، علاوه بر جمع آوری فعالیت های فرآیندی، برنامه های نقطه ای برای اوقات فراغت دانش‌آموزان طراحی کرده ایم.

فعالیت های فرآیندی در ایستگاه های پایانی خود به سر می برد

باقری درباره فعالیت های فرآیندی اداره کل قرآن، عترت و نماز توضیح داد: فعالیت های فرآیندی از آغاز سال تحصیلی در مدارس شروع شده است و اکنون در ایستگاه های پایانی خود به سر می برد.

باقری در ادامه تصریح کرد: یکی از فعالیت های فرآیندی؛ برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز است که در طول سال تحصیلی، مراحل آموزشگاهی، منطقه ای و استانی آن برگزار و در طول تابستان مرحله کشوری آن در دو بخش آوایی به میزبانی شهر مشهد مقدس و بخش پژوهشی به میزبانی کرمانشاه با حضور حدود ۲۵۰۰ دانش آموزِ دختر و پسر برگزار خواهد شد.

فعالیت هیئت های مذهبی دانش‌آموزی با جدیت ادامه دارد

باقری عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت های فرآیندی اداره کل قرآن، عترت و نماز؛ فعالیت هئیت های مذهبی دانش‌آموزان است که از ابتدای سال تحصیلی آغاز شده و در طول تابستان به ویژه ایام ماه محرم و صفر با جدیت به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در ادامه افزود: یکی از برنامه های هیئت های مذهبی دانش‌آموزی؛ برگزاری سوگواره احلی من العسل در روز ششم محرم الحرام مصادف با دوم مرداد ماه ۱۴۰۲ است که با حضور چشمگیر دانش‌آموزان در مراکز استان های سراسر کشور و همچنین مناطق آموزش و پرورش برگزار خواهد شد و همچنین این رویداد از طریق شبکه شاد؛ بصورت زنده پخش مستقیم خواهد شد.

فعالیت های نقطه ای دارالقرآن ها در تابستان

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: علاوه بر فعالیت های فرآیندی، یکسری فعالیت های نقطه ای برای ایام اوقات فراغت دانش‌آموزان طراحی کرده ایم که از جمله آنان می توان به فعالیت حدود ۸۰۰ دارالقرآن در سراسر کشور اشاره کرد که با راه اندازی پایگاه ها و شعباتی برای خود، سعی در جذب دانش‌آموزان علاقه‌مند به فراگیری و یادگیری آموزش های قرآنی داشته اند که در طول تابستان سطوح مختلف علوم قرآنی را در قالب ۱۰ سطح به دانش‌آموزان ارائه و آموزش بدهند.

باقری در پایان اظهار کرد: طبق آمار هایی که از طریق سامانه نورینو در اختیار ما قرار گرفته است، خوشبختانه بیشترین استقبال دانش‌آموزان از کلاس های قرآنی بوده است.

خبرنگار دانش آموز: محمدامین راست بندی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار