روایت یک نماینده از سفر اخیر رئیس‌جمهوری به کرمان؛‌

آیت‌الله رئیسی شخصاً به موضوع بحران آب کرمان ورود کرد

افتتاح طرح آب‌رسانی به بم و بروات پس از ۱۰ سال وقفه از دستاوردهای سفر رئیس‌جمهوری بود/ استان کرمان به کارگاه سازندگی تبدیل شده است

تهران (پانا) - نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری شخصاً به موضوع بحران آب کرمان ورود کرد، گفت افتتاح طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از 10 سال وقفه و بازدید از پروژه آب‌رسانی به شهرهای کرمان و رفسنجان از دستاوردهای مهم سفر آیت الله رئیسی به کرمان بود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آیت‌الله رئیسی شخصاً به موضوع بحران آب کرمان ورود کرد

شهباز حسن‌پور بیگلری در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به سفر اخیر آیت الله رئیسی به کرمان، اظهار کرد: «از حضور پرخیر و برکت آقای رئیس‌جمهور،‌ وزیر نیرو و معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری تقدیر می‌کنم. یکی از نکات حائز اهمیت این سفر، بهره‌برداری طرح‌های نیمه تمام بود.»

وی افزود: «اولین مقصد شهرستان بم بود. استقبال مردم گرم و بی‌نظیر بود. طرح آب‌رسانی به شهرستان‌های بم و بروات پس از 10 سال وقفه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. این پروژه 240 هزار نفر ساکنان شهرهای بم و بروات را تحت پوشش آب شرب سالم قرار می‌دهد.»

نماینده مردم بردسیر و سیرجان در مجلس گفت: «همچنین آقای رئیسی از پروژه آب‌رسانی به شهرهای کرمان و رفسنجان از سامانه انتقال آب خلیج‌فارس به صنایع جنوب شرق کشور بازدید کردند. چهار روز قبل از این سفر من از آقای رئیس‌جمهور درخواست کردم که به مشکل آب کرمان رسیدگی شود که شخصاً به بحران آب ورود پیدا کردند و پس از این بازدید، دستورات لازم را دادند.»

حسن‌پور بیگلری به حضور آیت الله رئیسی در نماز جمعه رفسنجان اشاره کرد و گفت: «رئیس‌جمهوری رفع دغدغه تامین برق کشاورزان شهرستان رفسنجان را از اولویت‌های مهم دولت اعلام کردند و از خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی تقدیر کردند؛ اخلاق‌مداری آیت الله رئیسی مورد تقدیر همه حاضران بود.‌»

وی ادامه داد: «پروژه‌های صنعت برق استان کرمان با اعتباری بیش از ۲هزار میلیارد تومان از جمله این طرح‌ها بود که شامل هزار و ۹۲۰میلیارد تومان پروژه برق منطقه‌ای و ۳۳۵میلیارد تومان پروژه شرکت‌های توزیع برق شمال و جنوب کرمان است.»

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: «در ادامه این سفر، بخش گازی نیروگاه سیکل‌ترکیبی خودمصرف بوتیا با حضور رئیس‌جمهور به صورت رسمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. مصرف مجتمع فولاد بوتیای ایرانیان حدود 200 مگاوات است و مازاد برق تولیدی این نیروگاه به شبکه سراسری برق تزریق خواهد شد.»

وی با بیان اینکه خوشبختانه استان کرمان، به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: «آن‌چه که مهم بود، حضور بخش خصوصی به صورت پررنگ در این سفر بود. نمایندگان بخش‌های خصوصی، گزارش عملکرد را به آقای رئیس‌جمهور ارائه دادند.»

این سومین سفر آیت‌الله رئیسی به استان کرمان بود؛ نخستین بار وی سال ۱۴۰۰ از سفر مسکو به طور مستقیم به جنوب کرمان عزیمت کرد تا بحران سیل را از نزدیک و به طور میدانی مدیریت کند؛ دومین سفر رئیس‌جمهوری، در قالب سفر استانی هیات دولت در مرداد سال گذشته انجام شد؛ سفر اخیر برای مدیریت بحران کم‌آبی این استان صورت گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار