فلاحی در گفت‌وگو با پانا:

مقدسات اسلامی باید خط قرمز جوانان و نوجوانان باشد

سازمان‌های حقوقی بین‌المللی هتاکان قرآن کریم را محکوم کنند

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت ممکن است هرگونه خطایی از جوانان و نوجوانان سر بزند اما مقدسات اسلامی باید به عنوان خط قرمز آن‌ها تعریف شود؛ در این راستا کارهای فرهنگی باید انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مقدسات اسلامی باید خط قرمز جوانان و نوجوانان باشد

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به هتک حرمت به قرآن کریم، اظهار کرد: «این هتاکی‌ها علیه مقدسات مسلمانان، موضوع جدیدی نیست. یکی از پررنگ‌ترین هتاکی‌ها جریان سلمان رشدی بود که حضرت امام خمینی حکمی تاریخی علیه آن‌ها صادر کردند که اگر آن حکم نبود، روندی که شروع کرده بودند، سرعت بیشتری پیدا می‌کرد اما آن حکم باعث شد که از هتک حرمت به مقدسات اسلامی جلوگیری شود.»

وی افزود: «نسل جدید را باید به گونه‌ای تربیت کنیم تا نسبت به مقدسات خط قرمز داشته باشند. ممکن است هرگونه خطایی از جوانان و نوجوانان سر بزند اما مقدسات اسلامی باید به‌عنوان خط قرمز آن‌ها تعریف شود؛ کارهای فرهنگی در این زمینه باید انجام شود.»

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: «برگزاری تجمعات خوب است و نشان می‌دهد که ملت‌ها پایبند مقدسات‌شان هستند اما مهم‌تر از این مساله، پیگیری حقوقی است؛ همانطور که در ادیان مختلف، هتاکی به ارزش‌های الهی جرم است، ما هم باید از لحاظ حقوقی پیگیر باشیم که سازمان‌های حقوقی بین‌المللی هتاکان مقدسات را محکوم کنند.»

اسلون مومیکا، یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند. این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده از سوی مسلمانان روبه‌رو شد. هشتگ‌هایی از جمله «قرآن کریم» و «بایکوت محصولات سوئدی» توسط فعالانی که این حادثه را محکوم کردند، فراگیر شد.

دانش‌آموزان، دانشجویان و جمعی از فرهنگیان در سراسر کشور با تجمع، هتک حرمت سوئد به قرآن کریم را محکوم کردند. تجمع‌کنندگان از مجامع حقوق‌ بشری خواستند نسبت به این اقدام واکنش نشان دهند. همچنین، دانشجویان از مسلمانان جهان درخواست کردند با ابراز تنفر و انزجار نسبت به هتک حرمت قرآن، واکنش نشان دهند.

در سایر کشورهای اسلامی نیز صدها نفر از شهروندان این کشور ضمن محکومیت آتش‌زدن قرآن کریم در سوئد، در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع اعتراضی گسترده‌ای برگزار کردند و خشم خود را نسبت به این جنایت ابراز کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار