معاون پژوهش ،پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران:

مهم‌ترین هدف ساماندهی نیروی انسانی، بهره‌گیری از منابع موجود در ارتقا بهره‌وری است

تهران (پانا) - معاون پژوهش، پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهر تهران، مهم‌ترین هدف ساماندهی نیروی انسانی را بهره‌گیری از منابع موجود در ارتقاءسطح بهره‌وری دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۲۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین هدف ساماندهی نیروی انسانی، بهره‌گیری از منابع موجود در ارتقا بهره‌وری است

هفتمین جلسه شورای ساماندهی سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ با حضور مجید پارسا؛ معاون پژوهش، پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، منصور هدایتی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸، اعضای شورای ساماندهی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و منطقه ۱۸ در راستای تفاهم نامه توسعه سنواتی برگزار شد.

پارسا با بیان اینکه هیچ سازمانی بدون برنامه‌ریزی مشخص و مدون نمی‌تواند به اهداف خود دست یابد؛ خاطرنشان کرد: در بحث ساماندهی نیروی انسانی علاوه بر برنامه‌ریزی دقیق، تشکیل کارگروهی منسجم و هوشمندانه لازم و ضروری است.

وی گفت: بدون شک انجام فرآیند صحیح ساماندهی مبتنی بر سیاست های سند تحول بنیادین و مفاد زیرنظام های ششگانه که مورد تائید و تاکید مقام معظم رهبری است، منجر به افزایش کیفیت فعالیت‌ها، تقویت شایستگی‌های اعتقادی و حرفه ای معلمان و جذب حداکثری دانش آموزان لازم التعلیم و بازمانده از تحصیل خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع پایتخت افزود: با توجه به کمبود نیروی انسانی تخصصی در آموزش و پرورش شهر تهران می توان از آن به عنوان یک ابر چالش یاد کرد و ساماندهی نیروی انسانی را یکی از اولویت های قابل توجه آموزش و پرورش شهر تهران دانست که با سیاست های اداره کل آموزش و پرورش و تجربه گردانی صورت گرفته و مداقه و نظارت لازم در حال برنامه ریزی مجدانه برای رفع آن هستیم.

وی استفاده از تمام ظرفیت های آموزش و پرورش را در راستای اثربخشی فعالیت های آموزشی و پرورشی مهم خواند و گفت: ساماندهی نیروی انسانی و فضاهای آموزشی و پرورشی به صورت برنامه دار برای بهبود روند شرایط موجود و اثرگذاری مطلوب در حال پیگیری و اجرا است.

پارسا گفت: در مورد پروژه مهر؛ رویکرد اصلی و مدیریتی آموزش و پرورش شهر تهران ساماندهی نیروی انسانی و تشکیل کلاس درس به منظور جلوگیری از هدررفت منابع انسانی است. اگر منابع انسانی درست مدیریت شود و روند تصمیم سازی ها و برنامه ریزی ها به خوبی اجرا شود، ساماندهی و مدیریت تمامی فرایندهای سازمانی به درستی انجام می شود.

دانش آموز خبرنگار: محمدحسین هدایتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار