مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان عنوان کرد:

لزوم خروج فضاهای فرهنگی تربیتی از حالت خودگردانی

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه فضاهای فرهنگی، آموزشی، تربیتی و ورزشی بصورت خودگردان اداره می‌شوند، گفت مجموعه آموزش و پرورش استان انتظار دارد با نگاه عدالت‌محور دولت‌مردان و مسئولان این چالش‌ برای حضور کم‌هزینه کودک و نوجوان در پایگاه‌ها مرتفع شود.

کد مطلب: ۱۳۸۲۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم خروج فضاهای فرهنگی تربیتی از حالت خودگردانی

علی اسماعیلی، در افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی استان زنجان،تبیین فعالیت‌های فرهنگی-هنری را ارزشمند توصیف کرد و گفت: در تابستان پیش رو در قالب برنامه های متنوع در سطح پایگاه‌ها در تبیین داشته‌ها و دستاوردها اهتمام لازم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با هم افزایی تمامی دستگاه‌ها فرهنگی، برنامه‌های متنوع و جذابی برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

اسماعیلی با بیان اینکه فعالیتهای تابستانی ذیل ساحت‌های ۶گانه سند تحول بنیادین طراحی و برنامه ریزی شده اند، گفت: کلاس‌های قرآنی، انس با قرآن و احکام تحت توجه به ساحت عبادی اعتقادی، نمایش و نقاشی و طراحی و... در ساحت هنری، کلاس‌های رباتیک و علمی در ساحت علمی فناورانه، استفاده امکانات ورزشی در ساحت زیستی و بدنی و کارگاه‌ها و اردوها در قالب ساحت اجتماعی و سیاسی طراحی و برنامه ریزی شده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اجرای فعالیت‌های پیش‌بینی شده متضمن تابستان هدف دار و غنی برای دانش آموزان دانست و افزود: برنامه های اردویی در تابستان جایگاه ویژه ای دارد که برنامه های فرهنگی تربیتی در اردوها به اجرا در خواهد آمد.

این مقام مسئول تعداد پایگاه های ثبت شده را ۵۷۴ پایگاه برشمرد و گفت: امروز بیش از ۳۰هزار رشته/نفر در سامانه نورینو ثبت شده است که پیش بینی می‌شود این عدد به ۵۰ هزار برسد.

اسماعیلی با اشاره به مجتمع‌های ورزشی نقش بسیار مهمی در برنامه های تابستانی دارند، افزود: خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از فضاهای ورزشی توسط دانش‌آموزان و خانواده ها شده است.

وی به خودگردان بودن کانون‌ها و فضاهای تربیتی، آموزشی، فرهنگی اشاره کرد و گفت: انتظار داریم با نگاه عدالت محور دولت‌مردان و مسئولین این چالش‌ برطرف شود تا همه نوجوانان و کودکان بتوانند بصورت همه جانبه و با کمترین هزینه در پایگاه‌ها ثبت نام کنند و در برنامه‌ها مشارکت داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار