اختصاصی؛

بهتاش فریبا: استقلال کمیته فنی‌ای نداشته که منحل‌ شود/ فیلم

منحل‌کردن کمیته فنی که وجود نداشته، یک کار اضافی بوده و‌ شاید یک بی‌احترامی به اعضا/ یک‌ جلسه یک‌ساعته برگزار شده و ‌اعضای حاضر‌ درباره آقای نکونام به اجماع رسیده بودند

تهران (پانا) - پیشکسوت باشگاه استقلال به خبر ملغی‌شدن کمیته فنی این باشگاه واکنش نشان داد و گفت اصلا کمیته فنی‌ای وجود نداشته است که ملغی شود. کمیته فنی‌ای که نبوده و ملغی کرده‌اند و چه کسی ملغی کرده است را نمی‌فهمم؛ کمیته فنی که وجود نداشته، پس ملغی‌کردن هم کار اضافی بوده است و شاید یک بی‌احترامی به اعضای کمیته فنی.

کد مطلب: ۱۳۸۲۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بهتاش فریبا: استقلال کمیته فنی‌ای نداشته که منحل‌ شود/ فیلم

روز گذشته در خبرها آمده بود که با تصمیم هیات مدیره، کمیته فنی باشگاه استقلال منحل شده و تمامی تصمیمات فنی و نقل‌وانتقالات باشگاه برعهده جواد نکونام گذاشته شده است. عنوان شده بود که پرویز مظلومی، بهتاش فریبا، محمد مومنی، رضا حسن‌زاده، مهدی پاشازاده، سهراب بختیاری‌زاده و مجید نامجومطلق از اعضای این کمیته بوده‌اند.

بهتاش فریبا در واکنش به انتشار این ‌خبر‌ ‌به پانا گفت: «کلا در قوتبال ایران کمیته فنی وجاهت ندارد. تا حالا هیچ تیمی سابقه این را نداشته که کمیته فنی داشته باشد و تا آخر لیگ کمیته فنی آن تیم دایر باشد. چون هیچ مربی در ایران دوست ندارد کمیته فنی داشته باشد. چندین ساله که من در فوتبال هستم این اتفاق رخ داده و من به درست و غلط بودن آن اصلا ورود نمی‌کنم ولی همه جای دنیا کمیته فنی است که باشگاه را به جهت فنی اداره می‌کند. یعنی اگر شما می‌خواهید مربی جذب کنید، بازیکن بیارید و ... در همه این‌ها کمیته فنی نظر می‌دهد. البته همه چیز دست سرمربی است و قرار نیست کمیته فنی در کار فنی باشگاه و به‌خصوص در کار فنی سرمربی دخالت مستقیم کند. دخالت دارد اما دخالت مستقیم ندارد. همیشه در قالب پیشنهاد است.»

وی ادامه داد: «در کشور ما و در فوتبال ما هم هیچ‌وقت این اتفاق نیافتاده است.‌ زمان آقای شفر، که آقای فتحی کمیته فنی را تشکیل داد از من و از آقای مظلومی خواست که یک کمیته فنی را معرفی کنیم. یک هفته طول کشید تا اسامی را مشخص کنیم، چون باید کمیته‌ای انتخاب می‌شد که به همه جوانب تیم مربوط باشد. من و آقای مظلومی افراد را تعیین کردیم. جوان‌هایی مانند امید روانخواه، من و پرویز، مجید رضایی و مجید مطلق را داشتیم که میان‌سال بودند. ما حتی برای دروازه‌بان هم برنامه داشتیم. آقای مجیدی را انتخاب کردیم که در لایسنس آسیا جزو بهترین شاگردها بوده است؛ یعنی غیر از مسائل تخصصی دروازه‌بانی کار فنی هم صاحب نظر بودند. چهار یا پنج جلسه آن کمیته فنی بیشتر طول نکشید که در تمام جلسات هم آقای شفر شرکت می‌کردند. آنجا هم نفهمیدیم که چه شد! یعنی قرار بر این بود که هر هفته جلسه‌ای داشته باشیم، تمام جلسه مکتوب می‌شد و به امضای اعضا کمیته فنی می‌رسید و تحویل مدیرعامل باشگاه می‌شد. آن جلسات هم شد دو هفته، بعد سه هفته و بعد هم جمع شد.»

پیشکسوت استقلال توضیح داد: «اکنون این کمیته فنی که درست شد، من در 10، 12 روزی که به ایران بازگشته‌ایم گفته‌ایم که آقای مظلومی وویسی برای من فرستادند که من می‌خواهم اسم شما را به کمیته فنی بدهم. من هم گوش دادم و هیچ جوابی ندادم. دو سه روز بعد از آن هم یک صورتی برای من فرستادند که ما بین این چهار و پنج مربی، ایرانی و خارجی می‌خواهیم یک نفر را انتخاب کنیم و شما نظر بدهید. باز هم من جواب ندادم چون دلیل داشتم و دلیل آن هم این بود که اگر مدیرعامل باشگاه ما آقای فتح‌الله زاده، آجرلو یا واعظ آشتیانی، دکتر قریب بود، من این‌ها را می‌شناختم و سال‌ها با افکار آن‌ها آشنا بودم و هستم. آقای کریمی را من از دور می‌شناختم ولی با تفکرات ایشان اصلا آشنا نبودم و به همین دلیل هم اصلا جواب ندادم و وقتی شما جواب نمی‌دهم یعنی نمی‌خواهم در این کمیته باشم. وقتی من به ایران بازگشتم، همه دوستان و هواداران تماس می‌گرفتند و من هیچ جوابی نداشتم که بدهم چون اصلا در کمیته فنی شرکتی نداشتم.»

فریبا افزود: «این کمیته فنی یک جلسه یک‌ساعته داشتند و در آن یک‌ساعت همه اعضای کمیته فنی که حاضر بودند سر آقای نکونام به اجماع رسیده بودند. حالا بگذریم از اینکه شنیدم که یکی از بچه‌های کمیته فنی گفته بوده که تیم را به خود من بدهید، من خارجی می‌آورم، دستیار خارجی و ... حالا این که نظر شخصی خودشان بوده است. ولی وقتی شما به عنوان عضو کمیته فنی می‌روید یعنی می‌روید که باشگاه کمک کنید. اولین حرفی که در اولین جلسه که با آقای شفر داشتیم اولین حرف را من زدم که هیچکدام از این افراد دنبال جایگاه شما نیستند. چون شما یک فرد خارجی هستید و اشراف کامل نسبت به فوتبال ما ندارید کمیته فنی تشکیل شده که شما را به فوتبال امروز ما بیشتر نزدیک کنیم. ما پنج، شش بازی اول را زمان مربی‌گری همین استراماچونی و ساپینتو از دست دادیم کما اینکه اگر شناخت بیشتری داشتند شاید امتیازهایی که در آن بازی‌ها از دست دادیم را می‌گرفتیم قهرمان می‌شدیم.»

وی تاکید کرد: «این کمیته که می‌گویند فقط یک جلسه بوده است و لاغیر. شما وقتی هم مربی ندارید، هم بازیکن را باید نگه دارید و هم بازیکن جذب کنید، حداقل باید روزی چهار یا پنج ساعت کمیته فنی جلسه داشته باشد. همه جای دنیا همینطور است اما اینجا اتفاق نیافتاده است. یعنی کمیته فنی‌ای که نبوده را ملغی کرده‌اند. کمیته فنی‌ای وجود نداشته است و ملغی کردن آن را نمی‌فهمم. کمیته فنی‌ای که نبوده و ملغی کرده‌اند و چه کسی ملغی کرده است را نمی‌فهمم. این به نظر من مقداری برای باشگاه بد است. عجیب است که بعد از 10 روزی که من در ایران هستم و بارها گفته‌ام که عضو کمیته فنی نیستم باز هم اسم من می‌آید و می‌گویند عضو کمیته فنی! این بد است برای آدم‌هایی که خالصانه همیشه خود را در اختیار تیم قرار داده‌اند. کمیته فنی که وجود نداشته، پس ملغی کردن هم کار اضافی بوده است و شاید یک بی‌احترامی به اعضای کمیته فنی.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار