برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در قم تقدیر شدند

قم(پانا)- آئین اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره نوجوان سالم با حضور دانش آموزان برگزیده در سالن همایش فرهنگ و آموزش خانه معلم قم برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در قم تقدیر شدند

آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم به طور مجزا ویژه دو گروه دانش آموزان دختر و پسر و با حضور مسئولانی استانی و آموزش و پرورش برگزار شد.

حجت الاسلام محمد امینیان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در این مراسم اظهار کرد: جشنواره نوجوان سالم همه ساله با هدف ترویج شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای پرخطر در مدارس برگزار می‌ شود.

وی افزود: این جشنواره از جمله فعالیت‌هایی است که در ذیل راهکار ترویج و پیشگیری با همت مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها برگزار می شود.

امینیان ادامه داد: آموزش و پرورش با اعتقاد به این که مراقبت و محافظت از دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی، یکی از رسالت‌های مهم نظام تعلیم و تربیت رسمی است، اهتمام ویژه‌ای در زمینه طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع پیشگیرانه در سطح مدارس داشته که بسته کاملی از برنامه‌های مرتبط با راهکارهای معتبر و شناخته شده در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را در سه محور آموزشی، ترویجی و مراقبتی را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی سه ماموریت اصلی شامل امور تربیتی، مشاوره و هدایت تحصیلی، پیشگیری یا مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی تعریف شده، ادامه داد: تلاش ما بر این است با سالم سازی محیط و با استفاده از تاثیر گروه همسالان، مربیان و معلمان بتوانیم دانش آموزان را به سمت مسیر صحیح زندگی هدایت و زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی را در جامعه فراهم کنیم.

رسول ملایی معاون مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش قم نیز گفت: جشنواره نوجوان سالم در بیش از ۲۰ رشته شامل نقاشی ،انشا، عکاسی، مقاله نویسی، ایده پردازی، روزنامه دیواری، نرم افزار چند رسانه ای، مقاله نویسی، اقدام پژوهی، فیلم داستانی، پویا نمایی، نقاشی ( پاستل، مدادرنگی ، آبرنگ، گواش ، رنگ و روغن )، تصویر سازی، پوستر سازی، موشن گرافی، بازی های رایانه ای، خلق کاراکتر، تئاتر صحنه ای، روایت، روایت، ابتکارات مدرسه ای شامل محصولات فرهنگی، بازی ها و سرگرمی، پروژه های ابتکاری و.... ارائه اثر شده و ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه بزرگ مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را در خود دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوازدهمین جشنواره تجارب برتر تربیتی نیز گفت: در این جشنواره تعداد 11 هزار و 207 اثر به دبیرخانه ارسال شده که در این بین 466 اثر به مرحله استانی و در نهایت 46 اثر به مرحله کشوری راه یافتند.

در پایان این مراسم، دانش آموزان برگزیده در دوازدهمین جشنواره نوجوان سالم تقدیر شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار