معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

اوقات فراغت، سرمایه‌گذاری برای آینده است

تبریز (پانا) - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در راستای تربیت جوانان انقلابی، برنامه‌های اوقات فراغت را سرمایه‌گذاری برای آینده عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد
اوقات فراغت، سرمایه‌گذاری برای آینده است

تراب محمدی در آئین افتتاحیه هفتمین دوره برنامه های اوقات فراغت استان خطاب به سازمان‌ها، مدیران کل و مربیان گفت: ارزش های اجتماعی در دوره نوجوانی و جوانی شکل می گیرد که قشر جوان سرمایه های اصلی و آینده کشورمان هستند.

وی افزود: اقتصاد، سیاست و قدرت نظامی در صورتی می‌تواند مولفه های اقتدار کشوری را تحکیم کند که از زیرساخت فرهنگی پشتیبانی شود و امروزه جنگ نرم بیشتر در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به نبود آموزش ها و زیر ساخت ها برای آموزش دانش آموزان در زمینه های مشارکت های اجتماعی و سبک زندگی افزود: متاسفانه امروزه در مدارس آموزش های کافی برای دانش آموزان به دلیل نبود وقت یا نبود چیدمان تعلیم و تربیت اتفاق نمی‌افتد و فقط آموزش های درسی انجام می‌گیرد و در آینده این موضوع باعث آسیب به جامعه و قشر جوان می‌شود.

تراب محمدی در رابطه با اهمیت بالای اوقات فراغت تابستانی خاطرنشان کرد: در اوقات فراغت، شخصیت بچه ها شکل می‌گیرد بنابراین باید شخصیتی شکل بگیرد که بتواند در جامعه مسئولیت پذیر باشد؛ چراکه آینده این کشور و جامعه به این جوانان و نوجوانان غیرتمند و مسئولیت پذیر وابسته است.

وی مدیران کل و معلمان و اساتید را در آموزش سبک زندگی برای نوجوان و جوان مسئولیت پذیر دانست و افزود: ذهن بچه ها در این سن آماده است و هرچه در این سن و سال بهتر آموزش داده شوند می‌تواند باعث تغییر در سبک زندگی و رفتار های اجتماعی دانش‌آموزان می‌شوند و در آینده باعث ثمر بخشی در جامعه نیز می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه به پتانسیل های فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروزه فضای مجازی یک فرصت و بستر خوبی برای آموزش جوانان و نوجوان است و می‌توان بهترین استفاده را از این فضا کرد اما متاسفانه به دلیل نبود سواد رسانه ای و آموزش های مناسب در این حوزه باعث لطمه به دانش آموزان می‌شود.

تراب محمدی در آخر اظهار کرد: مسئولان و مدیران کل باید نسبت به اوقات فراغت شناخت مناسبی داشته باشند تا کلاس هایی برگزار شود که برای جوانان جذاب، مفرح و مثمرثمر باشد.

دانش آموز خبرنگار پانا: علی قنبری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار