معاون وزیر علوم تاکید کرد؛

توجه به مهارت‌افزایی دانشجویان در وزارت علوم

تهران (پانا) - معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت توجه به مهارت افزایی در وزارتخانه در دستور کار قرار گرفته است که این کار به‌صورت رسمی در بازنگری‌های رشته‌ای انجام می‌شود تا مهارت‌های حرفه‌ای‌ دانشجویان برای ورود به عرصه زندگی واقعی افزایش یابد.

کد مطلب: ۱۳۸۱۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
توجه به مهارت‌افزایی دانشجویان در وزارت علوم

عبدالحسین کلانتری در نشست علمی و تخصصی پیشگیری از اعتیاد که با حضور نخبگان، مقامات ارشد وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد و مسئولان ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: بررسی های متعدد درخصوص مصرف مواد مخدر در دانشگاه نشان می‌دهد دو عامل از سایر عوامل پررنگ‌تر بوده است. این دوعامل مهم عبارت است از «هویت‌یابی و اوقات فراغت.» همانطور که می‌دانیم سن هویت‌یابی از نوجوانی است و تا پایان جوانی امتداد پیدا می‌کند و البته کارشناسان اجماع دارند که سن هویت‌یابی از ۱۵ تا ۲۵ سالگی است و اگر برای شکل‌گیری هویت به شکل مناسب زمینه‌سازی نکنیم آسیب‌های متعددی گریبانگیر ما می‌شود.

وی تصریح کرد: آنچه که در وزارت علوم پیگیری می‌شود تقویت گروه‌های اجتماعی است. حدود 20 هزار مجموعه دانشجویی در دانشگاه‌ها داریم که به صورت گروهی در قالب انجمن‌های علمی، کانون‌ها و تشکل‌ها فعال هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه تقویت این مجموعه‌ها و زمینه‌سازی برای فعالیت آنها به شدت بر روی کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار است، خاطرنشان کرد: داده‌های آماری موید آن است که به هر میزان که مشارکت اجتماعی بالا می‌رود و مسئولیت اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند و فعالیت‌های گروهی افزایش می‌یابد، میزان آسیب‌های اجتماعی و استفاده از مواد مخدر کمتر می‌شود.

کلانتری درباره ارتباط اوقات فراغت با مصرف مواد مخدر گفت: اگر نتوانیم برنامه فراغتی دانشجویان در دانشگاه‌ها را به خوبی اداره کنیم و ارتقا ببخشیم طبیعتا بخش عظیمی از فعالیت‌های فراغتی دانشجویان در دانشگاه‌ها ممکن است معطوف به مصرف مواد مخدر شود.

وی ادامه داد: در همین راستا توجه به مهارت افزایی در وزارتخانه در دستور کار قرار گرفته است که این کار به صورت رسمی در بازنگری‌های رشته‌ای انجام می‌شود تا مهارت‌های حرفه‌ای‌ دانشجویان برای ورود به عرصه زندگی واقعی افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار