آیت‌الله کاظم نورمفیدی،نماینده ولی فقیه استان گلستان:

عالم هستی بر مبنای زوجیت بنا شده است

گلستان(پانا)-نماینده ولی فقیه استان گلستان تنهایی را عامل تشکیل مشکلات متعدد دانست و اظهار کرد استخوان‌بندی خانواده و پایه‌های بنای آن بر مودت و رحمت میان زوجین استوار است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۶۱
لینک کوتاه کپی شد
عالم هستی بر مبنای زوجیت بنا شده است

مراسم ازدواج زوجین فرهنگی برای اولین بار در کشور به مناسبت سالروز ازدواج مظهر احسان و جود حضرت امام علی ( ع ) با برترین بانوی جهان،حضرت فاطمه ( س ) و بزرگداشت هفته ی ازدواج و اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور آیت الله نورمفیدی،نماینده ولی فقیه استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان،غلامرضا منتظری،نماینده مردم گرگان و آق قلا،سید رضا نظری،مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان،مسئولین استانی و شهرستان و جمعی از فرهنگیان برگزار شد .

کاظم نورمفیدی، نماینده ی ولی فقیه استان گلستان و امام جمعه شهر گرگان در مجلس عقد زوجین فرهنگی بیان کرد : ازدواج امری بسیار نیکو، پسندیده است . مجالسی مانند عقد و عروسی که بنای ازدواج را تشدید می کند ،برخلاف طلاق مورد توجه و عنایت خداوند قرار میگیرد .

آیت الله نورمفیدی ازدواج را سنتی طبیعی دانست و افزود : عالم بر مبنای زوجیت تشکیل شده است ،حتی گیاهان و نباتات هم زوج هستند و تک و تنها بودن برخلاف سنت الهی ست که خداوند متعال در این عالم تکمیل قرار داده است .

وی ادامه داد : نگاهی که کتاب آسمانی درباره ی مسئله ی ازدواج دارد بسیار جالب است . در آیاتی خداوند آفرینش همسر را از نشانه های نظم و نظام و حساب وکتاب این عالم می داند . فلسفه ی ازدواج از نظر خداوند،ورود آرامش به زندگی انسان است . با ازدواج و تشکیل خانواده آرامش زندگی انسان تکمیل می شود ،این همان چیزی است که در زندگی یک انسان مجرد هیچوقت پیدا نمی شود .

نماینده ولی فقیه استان گلستان تنهایی را عامل تشکیل مشکلات متعدد دانست و اظهار کرد : استخوان بندی خانواده و پایه های بنای آن بر مودت و رحمت میان زوجین استوار است . مطابق آیات قرآن کریم مودت به معنای دوست داشتن و علاقه مندی زن و مرد همسر نسبت به یکدیگر در تمام طول زندگی است و رحمت به معنای رفع نقص و عیب دیگری با مهربانی است . نمی شود که زن و شوهر در تمام مسائل اتفاق نظر داشته باشند و هیچ گاه مشکلی میان آنان پیش نیاید،در زمان اختلاف ،رحمت همان حلال مشکلات زوجین است .

آیت الله کاظم نورمفیدی،از معلمین حاضر خواست تا در کلاس درس با حوصله و حال خوب با دانش آموزان برخورد کنند، آنها را مورد تکریم قرار دهند و شخصیت آ نها را ارزشمند بدانند . چنین کودکانی هنگام بزرگسالی شخصیتی خواهند داشت که در جامعه هرکاری را انجام نمی دهند و خود را مجبور به تحمل هرچیزی نمی‌کنند . ما برای ساخت آینده ی کشور به چنین انسان هایی با شخصیت هویت اسلامی و ملی نیاز داریم .

گفتنی است در این جشن به یاد ماندنی که به همت امور بانوان اداره کل آموزش و پرورش گلستان برگزار شد، از چهل زوج فرهنگی استان گلستان که در سال۱۴۰۱ به عقد یکدیگر در آمده بودند تجلیل به عمل آمد . همچنین در این مراسم خطبه عقد یکی از زوج های جوان توسط حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده محترم ولی فقیه در استان قرائت شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار