با حضور استاندار بوشهر؛

نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد

بوشهر(پانا) - نخستین نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در سال جاری با حضور استاندار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۰۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد
نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد

احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در سومین نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر اظهار کرد: ضرورت دارد تا مسئولان دانشگاه فرهنگیان در زمینه جذب هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان این استان نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند.

محمدی زاده گفت: نگاه ما به مسائل دانشگاه فرهنگیان استان، نگاه محتوایی و اساسی است که برآیند آن تربیت معلم طراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و معلمانی شاخص است.

محمدی زاده با مهم و با اهمیت دانستن دانشگاه فرهنگیان گفت: باید در قالب تشکیلات و سازوکارهای رسمی تعریف شده قانونی دانشگاه فرهنگیان در حوزه مسائل فرهنگی به شکل جدی تری فعال شد و فضائل اخلاقی و اعتقادی دانشجویان را ارتقاء داد تا شایستگی های لازم را در طول دوره آموزشی خود کسب کند.

وی در ادامه تصریح کرد: جامعه ما به معلم اعتقاد دارند و به معلم احترام می گذارند و معلمان در بین مردم همچنان منزلت و پایگاه اجتماعی والایی دارند.

محمدی زاده خاطرنشان کرد: در موضوع اختصاص زمین برای احداث اردوگاه فرهنگی تربیتی دانشگاه فرهنگیان نیز کمک می کنیم تا این مهم محقق شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: در جذب هیات علمی برای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر بومی گزینی با توجه به تجارب ما در حوزه آموزش عالی استان در زمینه اعضای هیات علمی حتما مد نظر متولیان امر در سازمان مرکزی دانشگاه قرار گیرد.

عبدالکریم جمیری گفت: نیروهای بومی این استان از نظر علمی و کارآمدی در سطح بسیار خوبی بوده و از توانمندی لازم برای حضور در این عرصه برخوردار هستند که می طلبد مسئولان توجه لازم را به این مهم داشته باشند و نیروهای بومی حمایت شوند. جمیری با بیان اینکه قطعا نیروی بومی انگیزه بهتر و بیشتری برای خدمت در عرصه علمی دانشگاه های استان را دارد، بیان داشت: کار فرهنگی در دانشگاه فرهنگیان باید دقیق، هدفمند و با دقت نظر انجام شود هر چند که سختی خود را نیز دارد اما کار فرهنگی اساس کار دانشگاه را تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد: اگر ما دانش و مهارت های لازم را به دانشجویان دانشگاه بیاموزیم و اگر از حیث کار فرهنگی مسلح نشوند، تاثیرات خوبی برای جامعه خود نخواهند داشت و اگر به لحاظ اخلاقی در طراز نظام نباشند، اثرگذاری منفی آن می تواند بیشتر باشد. رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در این نشست ضمن تقدیر از اهتمام ویژه استاندار در برپایی نشست های هیات امنای دانشگاه اظهار کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در دوران های مختلف فرمایشات بسیاری داشته اند و در زمینه این دانشگاه تاکید زیادی دارند.

رضا درویشی از تشکیل کارگروه فرمایشات مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و انجام اقدامات مناسب در این راستا خبر داد و گفت: این سومین نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر است که با حضور استاندار برگزار می شود.

درویشی گفت : پیش از این نیز در ابتدای سال جاری نشستی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و تعدادی از مدیران کل استان به میزبانی دانشگاه در راستای پیگیری بیشتر مصوبات هیات امنا برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف این نشست ادامه داد: اهداف ما از این نشست پیگیری مصوبات پیشین هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و بحث و بررسی تامین تجهیزات مورد نیاز دانشجویان ورودی 1402 است؛ از آنجا که استان ما به عنوان قطب رشته های زبان انگلیسی، تربیت بدنی و مشاوره در میان سایر دانشگاه های فرهنگیان نیمه جنوبی کشورمحسوب می شود.

درویشی گفت : از جمله چالش های ما برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه کمبود فضای آموزشی، اداری، رفاهی، ورزشی و تجهیزات و امکانات متناسب با زمان کنونی در حوزه های یاد شده است.

درویشی خاطرنشان کرد : در زمینه افزایش تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر کارهای خوبی انجام شده است و تعداد اعضای هیات علمی ما حداقل تا مهرماه دو برابر می شود که 5 عضو هیات علمی به تازگی به دانشگاه اختصاص داده شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار