رئیس کل دادگستری فارس:

۵۰ درصد پرونده‌های قضایی در فارس به سازش ختم می‌شود

شیراز (پانا) - رئیس کل دادگستری فارس، با اشاره به عملکرد مناسب این دستگاه به عنوان یکی از بزرگترین حوزه‌های قضایی کشور، گفت 50 درصد پرونده‌های قضایی در فارس به سازش ختم می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۸۰۶۸۰
لینک کوتاه کپی شد
۵۰ درصد پرونده‌های قضایی در فارس به سازش ختم می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه، اولویت اصلی قوه قضاییه در فارس را اجرایی کردن سند تحول دانست و افزود: خوشبختانه در حال حاضر ما موفق به اجرای ۹۰ درصد اهداف سند تحول شده‌ایم که یکی از اصلی‌ترین اهداف این سند کاهش زمان دادرسی بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون اکثر پرونده‌های قصایی استان نهایت در کمتر از یک ماه به نتیجه می‌رسد.

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه ۴۹ حوزه قضایی در این استان فعال است، ادامه داد: در حال حاضر در محاکم قضایی ما ۷۵۰ پرونده وجود دارد.

موسوی افزود: یکی دیگر از اقدامات موثر فارس تاکید بر دقت نظر و آرای قضات است که خوشبختانه در سال گذشته تنها ۱۰ رای قضایی برگشت داده شده است.

وی در خصوص رفع مسائل اقتصادی بنگاه‌ها گفت: مشکلات ۶۷ شرکت به طور کامل رفع شده است و ۳۶۷ شرکت دیگر نیز مشکلات جزئی داشته‌اند و رفع شده است و با این اقدامات ۴ هزار کارگر می‌تواند به منطقه اقتصادی تزریق شوند.

موسوی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات موثر احیای حقوق عامه است که در این راستا با ورود دادستانی، معدوم سازی محصولات کشاورزی که با فاضلاب آبیاری می‌شده است، پیگیری رفع بوی فاضلاب رودخانه‌های شهری، ممانعت از قطع درختان باغ‌های قصرالدشت از جمله این موارد است.

وی در خصوص مقابله با فساد گفت: با ۲۳ مدیر متخلف برخورد جدی و قاطع شده است که برخی در بازداشت هستند‌.

موسوی با اشاره به اینکه دستگاه قضایی فارس، یکی از باسوادترین دادگستری‌های کشور است، ادامه داد: امسال در حوزه نیروی انسانی ۹۰۰ قاضی تربیت شده است.

موسوی گفت: برنامه این است که تمام مراجعات دادگستری و حوزه‌های قضایی را الکترونیک کنیم که با توجه به ازدحام دفاتر قضایی در آینده نزدیک شاهد افزوده شدن ۱۴ دفتر به این حوزه هستیم.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد اراضی ملی و ۴۳ درصد اراضی باغی ثبت شده اند که بنا است به ۷۰ درصد برسد و این امر موجب کاهش زمین‌خواری و دست‌اندازی به اراضی ملی در استان شده است.

موسوی با اشاره به اینکه میز خدمت در هفته قوه قضاییه برای رسیدگی به درخواست‌های مردمی در نماز جمعه برپا می‌شود گفت: روز جمعه از ساعت ۱۰.۳۰ تا ۱۲ میزخدمت در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود.

به گفته موسوی، ۱۵۱ پرونده درشت یا کثیرالشاکی در استان فارس وجود دارد که همه این پرونده‌ها در مرحله اجرای احکام در دادگستری قرار دارند که عمده این پرونده‌ها مربوط به تعاونی‌های مسکن ادارات است.

رئیس کل دادگستری فارس، از ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری پرونده‌های کثیرالشاکی در استان خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار