امام جماعت مسجد صاحب الزمان صالح آباد شهرستان قرچک:

شهید چمران از اسوه‌های بی‌بدیع عصر معاصر است

قرچک(پانا)-امام جماعت مسجد صاحب الزمان صالح آباد شهرستان قرچک، در نشست مجازی به‌مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران، این شهید بزرگوار را یکی از اسوه‌های بی‌بدیع دانست و گفت اساتید دانشگاهی با قرار‌دادن دکتر چمران به‌عنوان الگو می‌توانند در زندگی موفق شوند.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
شهید چمران از اسوه‌های بی‌بدیع عصر معاصر است

حجت‌الاسلام والمسلمین امیر مرادی در نشست مجازی به مناسبت سالروز شهادت دکتر چمران ضمن خواندن بخشی از مناجات عاشقانه و عارفانه شهید چمران اظهار کرد: مناجات عاشقانه و عارفانه‌ی شهید چمران را تقدیم همه‌ی کسانی می‌کنیم که در راه اسلام، در راه عرفان و در راه حق خون داده‌اند و از همه‌ی زندگی خود گذشتند.

وی با بیان اینکه شهید چمران یکی از اسوه‌های بی‌بدیه است بیان کرد: طبق گفته‌ رهبرمعظم انقلاب اسلامی شهید چمران یکی از اسوه‌های بی‌بدیعی است که اگر اساتیددانشگاهی ما می‌خواهند موفق بشوند، می‌توانند ایشان را الگوی خود قرار بدهند، دکتر چمران از افرادی بودند لیاقت لفظ استاد را داشتند.

مرادی افزود: دکتر چمران در سن پانزده سالگی درس تفسیر‌های آیت‌الله طالقانی را آغاز کردند.همچنین علاوه بر تفسیرهای آیت‌الله طالقانی،شهید مطهری نیز در مباحث فلسفه و منطق استاد ایشان بوده‌اند،استادهای دکتر چمران کسانی بوده‌اند که همواره نفس و کارهایشان حق بوده است.

وی در خصوص تحصیلات و علوم شهید چمران گفت: در زندگانی که دکتر چمران داشتند علاوه بر معنویات غرق در علوم نیز بودند؛ در سال ۱۳۳۷ بورسیه گرفتند و برای ادامه تحصیلات به دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا رفتند. بعداز قیام پانزده خرداد سال ۱۳۴۲ و سرکوب ظاهری رژیم دکتر چمران تمام موفقیت‌های خود را رها کردند و برای آموختن علوم چریکی به مصر نزد عبدالناصر رفتند و چندین سال به‌صورت مستمر خودشان را به سختی انداختند و تلاش‌های بسیاری انجام دادند. در زمان عبدالناصر در مصر فرقه‌هایی بودند که ناسیونالیسم‌ها بسیار قدرت نمایی می‌کردند.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان صالح‌آباد شهرستان‌قرچک با اشاره بر خودساز بودن شهید چمران و ضمن توصیه‌هایی به افراد خاطرنشان کرد:ما نیز مانند شهید چمران می‌توانیم خودسازی کنیم؛ برای مثال در قدم اول با نماز ماه ذی‌الحجه که با در دهه اول این ماه قرار دارد و با حج برابری می‌کند می‌توانیم خودسازی را آغاز کنیم؛این نماز برای ده روز اول ماه ذی‌الحجه است که بین نماز مغرب و عشا تلاوت می‌شود.

خبرنگار دانش‌آموز، حنانه قدیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار