داود سیدعباسی در گفت‌وگو با پانا:

نکونام توانایی دارد که ریسک حضور در استقلال را پذیرفته است

موافق جدایی ساپینتو نبودم/قانون سقف قرارداد الکی است/ نباید با ستاره‌ها به کافا می‌رفتیم

تهران (پانا) - پیشکسوت استقلال معتقد است، جواد نکونام حتما در خودش توانایی به موفقیت رسیدن این تیم را دیده که ریسک حضور روی نیمکت آبی‌ها را قبول کرده است.

کد مطلب: ۱۳۸۰۵۷۸
لینک کوتاه کپی شد
نکونام توانایی دارد که ریسک حضور در استقلال را پذیرفته است

پرویز پیکری؛ خبرنگار

سیدداود سیدعباسی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به انتخاب نکونام به عنوان سرمربی استقلال اظهار داشت: «برای نکونام آرزوی موفقیت می‌کنم. او سال‌ها در تیم ملی بازی کرده و کاپیتان هم بوده است. در چند تیم مربیگری کرده و نتایج خوبی هم گرفته است اما استقلال با همه تیم‌ها متفاوت است. بالاخره باید یک جایی شروع کرد. حتما جواد نکونام در خودش چیزی دیده که ریسک حضور در استقلال را قبول کرده است. من خودم خوش‌بین هستم و امیدوارم بتواند بر حواشی فائق بیاید و برای این تیم قهرمانی بیاورد.»

وی افزود: «من بعد از رفتن ساپینتو، موافق انتخاب مربی ایرانی بودم. بالاخره تا به حال استقلال هیچ وقت با مربیان خارجی نتوانسته به موفقیت برسد. دلیلش هم این است که اصلا فرصتی به مربی خارجی داده نمی‌شود. هر مربی خارجی که می‌آید، شناختی از فوتبال ما ندارد. برایش تیم می‌بندند و او باید با همان بازیکنان کارش را پیش ببرد. وگرنه هم شفر، هم استراماچونی و هم ساپینتو نتایج خوبی گرفتند و برای سال دوم فرصتی به آن‌ها داده نشد.»

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: «شما برانکو را با بقیه مقایسه نکنید. او به واسطه حضور در ایران، شناخت خوبی از فوتبال ما داشت. تازه سال اول دیدید که تیمش قهرمان نشد. تا مربی می‌آید تجربه کسب کند، برکنار می‌شود یا با او ادامه نمی‌دهند. بزرگترین مشکلی که مربیان خارجی با آن روبه‌رو هستند، این است که تیم را خودشان نمی‌بندند. من موافق ادامه حضور ساپینتو بودم اما وقتی رفت، بهترین گزینه مربی ایرانی بود. استقلال جایی نیست که به مربی زمان بدهند. اینجا نتیجه‌گرا هستند و هوادار قهرمانی می‌خواهد. جواد سالها مربی بوده و تجربه خوبی دارد و فکر می‌کنم بهترین گزینه بود. حالا باید مدیریت هنرش را در حفظ قایدی و محبی انجام دهد. این دیگر مشکل مدیریت است که باید رفع کند.»

سیدداود سیدعباسی با اشاره به تعیین سقف قرارداد، گفت: «این طور قانون‌های من درآوردی، بدون شک الکی است و هیچ قابلیت اجرایی ندارد. این قوانین راه دور زدن را باز گذاشته است. اصلا چه کسی حاضر می‌شود با قرارداد ریالی کار کند. بازیکن خارجی می‌آید تا دلار بگیرد. اگر واقعا دنبال این هستند تا به فوتبال خدمت کنند، خوش قول باشند. به جای این کارها هر قراردادی که می‌بندند را به موقع پرداخت کنند تا دچار محکومیت بین‌المللی نشویم.»

وی در خصوص شرکت تیم ملی ایران در مسابقات کافا و قهرمانی این تیم تاکید کرد: «من موافق رفتن به چنین تورنمنتی آن هم با ستاره‌ها نبودم. می‌توانستیم با نفرات دیگری برویم. الان بازی افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان هیچ چیزی که به ما اضافه نکرد، مصدوم هم دادیم. بعد از لیگ، بازیکنان بیشتر خسته شدند. البته که شنیدم قلعه‌نویی موافق رفتن نبود و مجبور شد. مسئولان باید بازی تدارکاتی بهتر فراهم کنند. وگرنه کادر جدید مجبور است جایی بچه‌ها را دور هم جمع کند و تفکراتش را به آنها بشناساند. ما الان ۸ سال است بهترین نسل ایران را داریم که این جام ملتها شاید آخرین حضور خیلی هایشان باشد. امیدوارم اتفاق خیلی خوبی بیافتد و قهرمان شویم. دیگر نوبتی هم باشد، نوبت قهرمانی ایران است. البته که کار سختی داریم و باید خیلی تلاش کنیم.»

خبرنگار: پرویز پیکری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار